Je krijgt de eerste 2 maanden 75 en daarna 70 % van het laatstverdiende loon van.
De periode dat je Ww krijgt is afhankelijk van het aantal jaar dat je gewerkt hebt
Bijgaand een van de vele sites waarop u het kunt berekenen, omdat ieder geval natuurlijk op zichzelf staat
anneliez
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Tot de maximale dagvergoeding. Dus als je meer verdient hebt krijg je daar geen ww over
anneliez
12 jaar geleden
Heb je gelijk in, sorry vergeten te vermelden
Even je loonstrookjes pakken en dan berekenen bij de bron..
Kon op de uwv site niet de rekenhulp vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt de eerste 3 maanden 75% en daarna 70% van je laatst verdiende loon.

Dus je neemt je huidige bruto salaris - daar 75% van voor de eerste 3 maanden. Voor maand 4 neem je je salaris en daar dan 70% van.

Grofweg kan je zeggen dat je 1 maand WW krijgt voor ieder jaar dat je hebt gewerkt. Dus 5 jaar gewerkt = 3 maanden 75% en 2 maanden 70%

Ik ga er dan voor het gemak vanuit dat er hier geen sprake is van een fictief arbeidsverleden. Wanneer je voor 1998 al 18 jaar was heb je dat wel. Laat maar even weten of dat zo is, dan vul ik het antwoord aan.