Wat kun je nog meer doen behalve naar de rechtbank als een debiteur zelfs niet op een incassobureau reageert?

Klant betaalde in maart niet binnen afgesproken termijn, na twee herinneringen een betaalregeling getroffen die hij ook niet na kwam, en ook op het incassobureau reageert hij niet.

Wat kunnen we nog meer doen voordat we naar de rechter stappen? Hij heeft wel een werkbon getekend voor geleverde diensten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Om uw geld te halen zal je toch naar een rechter moeten. Een deurwaarder zal anders alleen kunnen doen wat het incassobureau ook probeerde, namelijk aanmaningen sturen.

Er zijn deurwaarders die de complete vordering van u over kopen of die namens u een zaak aanspannen. Met een gerechtelijke uitspraak in de hand zijn er meer middelen mogelijk zoals loonbeslag, fysieke beslaglegging enzovoort.
Vergeet niet dat u nu kosten heeft moeten maken en deze 'klant' daarvan profiteert zonder zijn eigen verplichtingen na te komen. Ik denk niet dat u zulke klanten graag wil hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan kun je een deurwaarder inschakelen.
ronron1212
12 jaar geleden
Naast allerlei illegale oplossingen is het toch het beste om het incassobureau het een en ander voor de kantonrechter voor te dragen. ALs je een vonnis hebt kun je zoals bovengenoemd op veel manieren toch je geld krijgen.
Het nadeel is dat het je in eerste instantie waarschijnlijk wel wat geld kost, maar deze kosten worden verhaalt op de debiteur, en ook verhoogd met rente.

Je zult dus een afweging moeten maken. Gaat het om veel geld, of is het een principekwestie geworden. Bij beiden zou ik er wel voor gaan. Al is het maar voor het signaal dat je afgeeft, dat niet betalen nooit loont.
Een deurwaarder die je na het krijgen van het vonnis kan inschakelen heeft veel meer mogelijkheden dan jij. Zij kunnen onderzoeken waar deze persoon nu woont. De vordering verjaart pas over 20 jaar, er is dus veel rente te verhalen.