Hoe kun je nagaan of iemand in het verleden elders al overlast heeft veroorzaakt?

Een buur in de straat is behoorlijk asociaal. Blaffende honden, luide muziek in de tuin, geschreeuw binnenshuis.
Buur is van Apeldoorn naar onze straat gekomen (noordelijke randstad).
Is het te achterhalen of buur in het verleden voor vergelijkbare overlast heeft gezorgd?
Googlen op naam van buur levert nix op.
Weet iemand andere mogelijkheden om achter mogelijk eerder gerapporteerde overlast te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Voor overlast in het algemeen kun je misschoen het cbs raadplegen. Verder kun je bij de gemwente een wijkjaarrapport opvragen. Hierin staat een hele hoop informatie over de verschillende wijken en hun leefmilieu, samenstelling, overlast, etc.
Als je overlast ervaart kun je contact opnemen met het opbouwwerk in de wijk. Zij kunnen via de politie informatie achterhalen over de betreffende persoon. Bij een geaprek of bemiddeling komt dit vervolgens wel naar voren.
Of vraag hem zelf waar hij hiervoor heeft gewoond en achterhaal bij zijn exburen of hij toen ook overlast bezorgde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses voor de typfouten...iphone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cbs is voor algemene statistieken niet voor persoonsgebonden informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook duidelijk vermeld in mijn eerste zin: voor algemene overlast.....

Andere antwoorden (2)

Tja, politie hebben een heel geschiedenis, Dus die zullen het weten, wanneer je klaagt is het een mogelijkheid dat ze je het vertellen maar ga daar maar niet vanuit ;)

Via internet vind je niet veel op dit soort vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noemen ze privacy bescherming die gegevens verstrekken ze je niet.
Mijn ex woonde voorheen met iemand samen die bleek later een voor moord veroordeelde ex tbsr te zijn weliswaar alles uitgezeten enzo maar toch zij wist dat niet.Totdat ie haar ging slaan enzo en ze t huis uitvluchte en de politie belde m weg te halen en toen gingen ze gelijk met getrokken pistolen naar binnen.Later hoorde ze wie ie dus werkelijk was.
Conclusie dat is Nederland op zijn smalst een ex crimineel pedo overlastplegers worden beter beschermd als de onschuldige burger.Gesprek aanvragen bij de woningbouw en je beklag doen en bij te veel overlast gewoon de politie bellen.
Op een gegeven moment zijn er zoveel bewijzen dat de woningbouwvereniging geen andere optie meer heeft om een uitzettingsprocedure bij de rechter af te dwingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geen antwoord op de vraag.