DE STAAT DER NEDERLANDEN geregisteerd?

Is het een N.V. Of is het een B.V.?
En waar is DE STAAT DER NEDERLANDEN geregisteerd?
Bij de KvK of bij de Chamber of Commerce in de UK

Ik kan het niet vinden.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-U6MJI8UCR8TD.pdf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
13K

Antwoorden (5)

Een NV of BV is een handelsvennootschap, de Nederlandse staat is dat niet. Het is niet omdat die belastingen innen dat het een firma is, dus ik vrees dat je "de staat der Nederlanden' niet zal terugvinden bij de vennootschappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als elke gemeente staat de staat ingeschreven met elk ministerie.
ronron1212
12 jaar geleden
Hè de staat der Nederlanden is geen bedrijf !! Een bv. Is een besloten firma waar van de aandelen niet op de beurs worden verhandeld ,maar onder familie ,zaken partners ,partners enz .een nv is meestal veel groter maar dat hoeft ,is een bedrijf waar van de aandelen (meesta) vrij verhandeld worden op de aan delen beurs .een staat niet . Een staat kan wel eigenaar zijn van een bv , maar ligt al moeilijk .zeker van een nv en vaak houd de staat dan een gouden aandeel ?dat zijn aandelen met bijzondere rechten en plichten . Maak je een grapje met je vraag ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De staat kan absoluut eigenaar zijn ,of mede eigenaar van een nv Of van een bedrijf ,gemeenten kunnen ook eigenaar of partner van een bedrijf zijn
ronron1212
12 jaar geleden
Juist kapperkort
B.V.en N.V. hebben te maken met privaatrecht, dus het recht dat verhoudingen regelt tussen rechtspersonen en natuurlijke personen onderling.
De verhouding tussen staat en burger en staten onderling is een zaak van internationaal en nationaal publiek recht.

Daarom staan publiekrechtelijke organen niet bij de KvK geregistreerd.
Ook zelfstandig bestuursorganen (ZBO) in Nederland zoals bij voorbeeld de Sociale verzekeringsbank (SVB) en het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) staan ook niet bij de KvK geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze staan wel ingeschreven bij de kvk UWV http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=34360247 Sociale Verzekeringsbank http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=343660080000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn slechts uitvoerende instanties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik zie dat 'ie juist die 2 precies had genoemd.
ronron1212
12 jaar geleden
Alle zbo publiekrechtelijke organen staat zins 2009 geregistreerd bij de kamer van koophandel. Deze nieuwe wet op de kamers van koophandel heeft veel stof doen op waaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb bedoeld aan te geven dat dat publiekrechtelijke rechtspersonen zijn en dat daarvoor andere regels gelden dan privaatrechtelijk. Toen deze zo'n 5 jaar geleden bij de KvK werden geraadpleegd, bleken zij niet geregistreerd te zijn. Blijkbaar is dat nu anders en gewijzigd.
De twee opgevoerd links werken bij mij niet.
Je hebt natuurlijke personen en rechtspersonen. Een rechtspersoon kan ook contracten afsluiten, onroerend goed bezitten etc, net zoals een natuurlijk persoon dat kan. Rechtspersonen zijn b.v. BV's, NV's, stichtingen en coöperaties. Het Burgerlijk wetboek bepaalt dat ook kerkgenootschappen rechtspersoonlijkheid hebben, en elders in de wet is geregeld dat dat ook geldt voor overheden. Daar zijn uitzonderingen op, maar laten we het niet te ingewikkeld maken. Je hebt dus de rechtspersonen gemeente, waterschap, provincie, politieregio, staat der nederlanden, KNMI, Nederlandse Bank en nog een flink aantal. Per 1 januari 2011 (of daaromtrent) moeten ook overheids-rechtspersonen zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel, maar er geldt een overgangstermijn. Ze zijn dus nog niet alle geregistreerd.
Ministeries maken overigens deel uit van de staat der nederlanden, en zijn dus geen zelfstandig rechtspersoon.
teusvh