Wat zijn de regels voor het ophangen van een bevelingingscamera?

Ik wil deze camera voor aan mijn pergola ophangen maar deze grenst aan de openbare weg mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er aan wat je dan allemaal opneemt
als je uitzicht op je eigen tuin is en alleen vogeltjes ziet kan het geen kwaad! Als je uitzicht op de weg is zodat je alle mensen filmt Nee dat mag niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lorre2: Had dit als antwoord gegeven. Is het enige juiste verhaal. Zolang je de openbare weg niet filmt, mag je camera's ophangen en filmen zoveel je wilt.

Het beste antwoord

Het filmen van de openbare weg mag niet zomaar. Je moet een zogenaamd aannemelijk belang hebben. Bijvoorbeeld je auto wordt regelmatig bekrast en je wil er achter komen wie dat doet. In een dergelijk geval heb je dus een aannemelijk belang. In alle andere gevallen valt het onder heimelijk camera toezicht wat strafbaar is gesteld in art. 441b van het wetboek van strafrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het mag wel als jij die opnames maar niet voor andere doeleinden gebruikt, dan voor het beveiligen van je huis.