Gister heb ik software gekocht op internet. Ik heb een vraag over de algemene voorwaarden, want volgens mij klopt de zin over 'koop op afstand' niet?

Een soortgelijke vraag is al eerder gesteld hierover, maar dit ging over apps van iPhone. Dit gaat over software (live tv kijken op laptop) die ik gekocht heb, en ik heb een sterk vermoeden dat ik opgelicht ben.

"Het recht om de Overeenkomst te ontbinden welke Klant zou hebben ingevolge de Wet Koop op Afstand, indien en voor zover toepasselijk, kan gezien de aard van de door ons geleverde dienst(en) door Klant niet worden uitgeoefend." ...volgens website waar ik de software heb gekocht.
Heeft deze website gelijk?

Voor zover ik weet van de wet koop op afstand, heb je het recht om het product binnen 7 dagen te retouren.
Op internet kan ik verder niks vinden dat ik in mijn geval geen recht heb op deze wet. In het geval van mobiele telefoon abonnementen die gelijk ingaan e.d. wel.

Helaas kan ik verder, behalve een contactformulier, geen contact gegevens vinden. En geen KvK nummer... Anders had ik ze namelijk allang gebeld. Ik heb al een email gestuurd, maar geen reactie gekregen.

Domme fout, maar die zijn er om van te leren!

Toegevoegd na 6 minuten:
P.s: Het product is al betaald!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14 dagen zelfs ipv 7 meende ik

Antwoorden (2)

tv kijken op laptop software is inderdaad oplichting.
Software kopen, net als beltegoed, valt meestal niet onder de koop op afstand voorwaarde. Je kunt het namelijk al snel downloaden en er gebruik van maken. (tenzij je een verpakte doos hebt waar de software inzit)

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, ik zal even toelichten, het zal waarschijnlijk geen oplichting zijn, maar ze verdienen geld met iets wat je ook gratis zelf kunt opzoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb geen verpakte doos via de post, ik kreeg de software via de mail, en kon er gelijk gebruik van maken. Maar de software is fake, en werkt niet.
P.s: Bedankt voor je antwoord.
Ingevolge 6:7 BW jo 6:234 BW zijn alle bepalingen van het consumentenrecht daar beschreven dwingend recht, dwz dat er niet vanaf geweken mag worden. Toevallig weet ik dat het recht om de koop te ontbinden zo'n recht is dat nimmer kan worden uitgesloten door algemene voorwaarden. Let op, de algemene voorwaarden zijn gewoon geldig, maar deze bepaling kan door de rechter vernietigd worden. Kortom, die website kan het recht op ontbinding niet uitsluiten. Recht om de koop te retourneren staat volgens mij op de grijze lijst ipv de zwarte lijst, dwz dat de rechter in beginsel aanneemt dat de bepaling vernietigbaar is, maar tegenbewijs van de website is mogelijk.