mag ik op vakantie na een uitspraak ?

Wat als je niet komt op dagen en er is een uitspraak gedaan.
Mag je dan nog op vakantie of mag je nederland niet verlaten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K

Antwoorden (3)

Als de uitspraak "Schuldig" luidt ligt het er maar net aan wat het vergrijp was.
Is het een vergrijp waar een gevangenisstraf op staat, dan vermoed ik dat je wel een all-in verblijf krijgt, maar niet op de bestemming die jij in gedachten had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
als het de eerste keer was, dat u niet aan de verzekeringsverplicht heeft voldaan, wordt dit afgedaan met een geldboete, met als vervangende straf een aantal dagen zitten. bij betalen van de boete is de zaak verder afgedaan.
Afhankelijk van de aard van het vonnis zijn er verschillende mogelijkheden.

- Je kan bij de grens worden opgepakt wanneer je tot een gevangenisstraf of taakstraf bent veroordeeld.
- Je kan meteen een boete moeten betalen bij de douane wanneer dit is opgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een veroordeling zonder aanwezigheid van de verdachte, is de zaak herroepelijk tot 14 dagen, nadat het de veroordeelde is betekend (hij er kennis van heeft genomen). Na die 14 dagen wordt het onherroepelijk en zal de uitspraak dus worden uitgevoerd.

Dus als u nog niks van de uitspraak heeft vernomen, op het moment dat u op het vliegveld komt en u door de KMAR uit de rij wordt gehaald, dan zal u schriftelijk de uitspraak van de rechter uitgereikt krijgen. Daarna mag u weer vertrekken en op vakantie. U heeft dan nog 14 dagen de tijd, om in beroep te gaan tegen de straf.

14 dagen nadat het vonnis is betekend, wordt het onherroepelijk. U komt dan gesignaleerd te staan. Als u dan tegen een controle aanloopt, zult u direct de straf moeten betalen of uitzitten.
AlphaLimaSierra