Als je een bon hebt gekregen voor door rood rijden heeft dat verder nog invloed voor later?

Heb er een gekregen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.6K

Antwoorden (8)

Nee, geen enkele invloed op/voor later. Tenzij je het meermalen per week doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 keer, denk ik niet, maar als t vaak gebeurt en de rechter moet er ene keer over oordelen (bijv meer dan 300 km/h te hard) dan zou het denk ik wel mee kunnen wegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee In principe niet. Ik denk niet als je later ooit minister president gaat worden dat dat afketst op die bon van nu.

Wij hebben hier thuis met 2 volwassenen 1 auto. Als er (gelukkig zelden) eens een bon binnenkomt is dat altijd op naam van één en de zelfde. In principe kun je op die bon aangeven dat jij het niet was en moet je een andere schuldige aanwijzen maar die moeite nemen wij nooit (en ik denk bijna niemand in dezelfde positie).

Dus ik krijg nooit een bon voor een verkeersovertreding (behalve als het op heterdaad is natuurlijk).

Mijn man heeft zich nooit zorgen gemaakt over die "extra" bonnen op zijn naam.

Als je het echt heel bont maakt is het natuurlijk anders, dan ben je je rijbewijs kwijt en dan geldt dat natuurlijk wel voor de echte dader.
12 jaar geleden
als jij hem netjes op tijd betaald niet, het is geen geregistreerde overtreding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht heb je er iets van geleerd? dus heeft het invloed dat je het later niet meer doet.
Dat is in ieder geval de bedoeling van een boete, dat je het later niet meer doet.
Dus ja, ik hoop dat het positieve invloed op je heeft voor later.
Maar je houdt er geen strafblad aan over voor die ene keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een boete thuisgestuurd gekregen omdat je geflitst werd of ben je aangehouden waarna een bekeuring volgde?

Als je beginnend bestuurder bent en je bent aangehouden door een agent kost het je een punt op je rijbewijs. Een overtreding maken kun je dan twee keer doen (mits je drie keer staande bent gehouden, geflitst worden telt niet mee) zonder dat je rijbewijs wordt afgenomen. De derde keer wordt je rijbewijs ingevorderd.

Als je 'gewoon' geflitst bent en je doet dit niet te vaak heeft dit geen verdere gevolgen.

Wel netjes je bekeuring betalen dan, uiteraard. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo had ik hem nog niet eens bekeken, staandehouding bij beginnend rijbewijs! Zeker van invloed. Plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku danku :)
Krijg je als je zelf beginnend bestuurder bent, kunt het maar beter weten haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door rood rijden kost geen punt op je rijbewijs. De feiten waarvoor dat wel gebeurd zijn: -zich zodanig gedraagt dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd; -zich zodanig gedraagt en hierdoor een verkeersongeval veroorzaakt waardoor een ander wordt gedood, zwaar lichamelijk letsel oploopt of tijdelijk ziek is of verhinderd wordt in de uitoefening van normale bezigheden; -te dicht op de voorganger rijdt (bumperkleven); -op een autosnelweg de maximumsnelheid overschrijdt met meer dan veertig km/uur en op andere wegen met meer dan dertig km/uur; -letsel aan personen of schade aan goederen veroorzaakt door het niet op de juiste wijze naleven van verkeersregels of -tekens. http://www.cbr.nl/4425.pp#726 Bovenste feit is niet standaard het geval bij het rijden door roodlicht.
Nee, geen invloed voor later.
Een boete voor door rood rijden is een administratieve afhandeling, een zogenaamd Mulder-feit.
Hier komt geen officier van justitie aan te pas. Ook al heb je er 100, dit wordt niet geregistreerd.

Pas als je overtredingen maakt waarbij de officier het boete bedrag bepaald, (bv sneller dan 30km/u dan toegestaan) worden deze vastgelegd.

( Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar te vaak door rood rijden kan uiteindelijk wel van invloed zijn op een ander soort "later". Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik doel op bv een zeer hoge premie, bezoekjes aan de eerste hulp post ipv familiebezoek, een mooie stoel met wielen ipv traplopen of een schuldgevoel en dodelijke blikken van nabestaanden.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee eigenlijk niet, maar als je bij justitie moet komen omdat je veelst te hard heb gereden of iets ergs heb gedaan kan het zijn dat justitie het meeweegt in zIjn besluit