Als je een middel tegen aids of kanker hebt ontdekt mag je deze verzwijgen omdat je zelf een medicijnenfabrikant bent en hier baat bij hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een lul ben je dan, als je een wondermiddel hebt ontdekt waarmee je miljoenen mensen mee kunt beter maken, en het verzwijgt omdat jij er zelf baat bij hebt. Nogal egoistisch.

Het beste antwoord

Aan een zieke levende is meer te verdienen, dan aan een dode of gezonde levende.
Of je dit mag verzwijgen, puur om het geld, moreel gezien natuurlijk nooit!
Zakelijk gezien gebeurd het al, over de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kort helder krachtig

Andere antwoorden (7)

Ja dit mag je verzwijgen, echter, als je het verzwijgt, wat voor baat heb je hier dan bij?
Je hebt er juist baat bij om het product op de markt te brengen, zodat je winst kan maken.
Daarnaast krijgen 'uitvinders' van medicijnen een beschermde status, waarbij zij een aantal jaar de enigste fabrikant blijven, en zo geen concurrentie krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met patenten mag je dat voor een aantal jaar doen omdat anders niemand zou investeren omdat de concurrent er dan mee vandoor zou gaan. Ik dacht dat het 2 jaar was(niet zeker)
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
het is iets meer, 20 jaar
Ik zou er patent op aamvragen. Dan hoef je helemaal niets te verzwijgen, terwijl toch iedereen er baat bij heeft. Als je patent ergens op aanvraagt is het verboden dat product of die formule na te apen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat mag wel, maar is niet slim, je kunt er super rijk mee worden als je het op de markt brengt, je moet er wel pattent op aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om je nickname er maar even in te verwerken, je stelt het vrij simpel

als je een middel tegen aids ontdekt vraag je daar als de wiedeweerga patent op aan.

Vervolgens ga je een enorm traject (lang en duur) in voor FDA goedkeuring (zodat men zeker weet dat het veilig is, eenvoudig gezegd) en daarna heb je (hopelijk) nog een aantal jaren het alleenrecht om het te produceren en verdien je hopelijk de gemaakte kosten met winst terug.

Dat is zo ongeveer hoe het gaat met geneesmiddelen.

Als je iets ontdekt en je verzwijgt het gooi je in feite je ontdekking weg maar ga je ook dat goedkeuringstraject niet in.

Er zijn zat mooie middelen ontdekt die het toch niet halen omdat de bijwerkingen of de risico's te groot zijn.

Met alleen "ontdekken" ben je er dus niet.

Maar het MAG dus wel
12 jaar geleden
Een medicijnfabrikant heeft als doel, nieuwe medicijnen te ontdekken om daar vervolgens heel rijk mee te worden. Dus een de vraag of de fabrikant het verzwijgt is natuurlijk nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een mooie vraag, in het echt gebeurt dit constant.

Ja dit mag.. ookal mag het niet het gebeurt.
Er is allang een cure voor AIDS, kanker en ga zo maar door.. Maar omdat er vele miljarden per jaar mee worden verdient is dat "beter" dan oplossen en geen geld meer verdienen..

Mijn eigen baas in farmaceutica heeft dit in een serieus gesprek aan mij verteld.. en ik weet zeker dat dit waar is.
Kijk naar de wereld om je heen, wat we allemaal kunnen..