Wat zijn de eisen voor mvv (voorlopig verblijf nederland) iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De eisen kunnen verschillen van uit welk land iemand komt.

Toegevoegd na 12 uur:
Niet iedereen heeft een MVV nodig. Hieronder staat een overzicht van de belangrijkste nationaliteiten en situaties waarbij iemand geen MVV nodig heeft.

U hebt geen MVV nodig in onder meer de volgende gevallen:

* U hebt een (geldige) verblijfsvergunning in Nederland.
* U hebt de nationaliteit van: Australië, Canada, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Vaticaanstad, Verenigde Staten van Amerika of Zuid-Korea.
* U hebt de nationaliteit van één van de volgende EU/EER-landen of Zwitserland: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden of Zwitserland.
* U bent familielid van een onderdaan van een EU-, of EER-land of Zwitserland. U hebt zelf een nationaliteit waarvoor wel een MVV-plicht geldt. Als u familielid bent van een onderdaan van een EU-, of EER-land of Zwitserland dan hebt u soms geen MVV nodig. Dit is afhankelijk van de verblijfsvergunning die u gaat aanvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de IND.
* U hebt een EG-verblijfsvergunning als langdurig ingezetene, afgegeven door een andere EU-lidstaat.
* Een kind is in Nederland geboren en behoort feitelijk tot uw gezin. Dit geldt alleen als het kind 12 jaar of jonger is en u, de ouder(s), rechtmatig in Nederland verblijft (verblijven).
* Er is sprake van heel bijzondere omstandigheden waardoor u niet in staat bent om in uw eigen land een MVV aan te vragen. In de meeste gevallen kunt u alléén een verblijfsvergunning aanvragen als u een MVV hebt.