weet iemand een goede wetswinkel?[gratis] in Gelderland

gezien de woning te koop staat na scheiding en ik er met de kids woon tot verkoop van de woning mn ex betaal in plaats van alimentatie de hypotheek, nu dreigt hij de makelaar alweer te bellen voor een verlaging van de vraagprijs,? word de 2 e keer maar ik hoorde dit via een sms gisteren van hem en vroeg waarom niet in overleg om lang verhaal kort te maken ik heb geen rechtsbijstand verzekering, heb een minima kan geen advocaat betalen heeft iemand ervaring wel ga ik de makelaar bellen dat ik niet een verlaging wil in de vraagprijs, kan als mn ex de hypotheek niet betaal?? het worden verkocht door de belasting AUB hoop dat deze vraag blijf staan omdat ik niet weet waar ik anders de vraag kan stellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als je een minima inkomen hebt kunt je gratis rechtsbijstand aanvragen van een advocaat. Er wordt slecht een kleine bijdrage gevraagd. zie link
ronron1212
12 jaar geleden
Er spelen hier een aantal zaken. Allereerst is het link om zonder meer de allimentatie en de hypotheekrente te verrekenen. In feite moet je het wonen opgeven als inkomsten etc. Dat moet je dan splitsen in allimentatie voor de vrouw en voor de kinderen. Als je ex de hypotheek niet meer betaalt, wordt jij uit je huis gezet met je kindjes en heb je geen enkel recht. Je komt gewoon op straat te staan.
Advies, ga naar de gemeente en haal een verklaring die vroeger een bewijs van onvermogen heette. Ga dan naar een reguliere advocaat en bespreek je problemen. Je moet een kleine 100 euro bijbetalen. Je kunt ook eerst naar een advocaat gaan, maar dan loop je het roisico als het "bewijs van onvermogen" te lang op zich laat wachten, dat je de eerst consult zelf moet betalen.