Mag het kind van een ouder, die het overblijven niet betaald, geweigerd worden bij het overblijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (6)

Ja tuurlijk, als je niet betaald heb je er ook geen recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk van wel. Als dit niet het geval zou zijn kon iedereen zijn/haar kind daar 'droppen' zonder iets te betalen. Heeft u al contact met de ouder of uw collega (de persoon die over het financiële gedeelte gaat) genomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet betaalt, heb je ook geen recht op deze dienst.

Overblijven is niet een dienst, die standaard door de school wordt aangeboden en door de staat wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder was overblijfmoeder en daar moeten kinderen toch echt contant geld betalen elke keer (of ze konden een abbonement nemen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@emforever: dat is toch wat klaas1952 zegt? Dat je moet betalen ervoor. Dat de school en/of overheid het NIET betalen
eerst informeren bij de ouder of er misschien iets is mis gegaan met de betaling eventueel contact opnemen met het hoofd van de school /overblijfcoordinator en samen beslissen wat je er aan gaat doen. niet zelf de beslissing nemen want daar kun je een hoop gezeur mee krijgen. wil de ouder niet betalen zullen er maatregelingen getroffen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag.

Maar als het kind al jaren de zelfde dagen overblijft, altijd netjes op tijd betaalt, en ineens een keer niet, kun je misschien beter gewoon even vriendelijk een keertje aan de ouders vragen of er misschien iets mis is gegaan bij de betaling. En als ze echt niet (willen) betalen, zet je het kind natuurlijk niet op straat als het nog een jong kind is. Overleg met de leerkracht over dit probleem als het probleem echt de spuigaten uit loopt en de ouders weigeren te betalen. Vecht het nooit uit ten koste van het kind, die kan het niet helpen dat het al niet thuis mag lunchen en dan ook nog eens niet bij de overblijf!

Het moet wel redelijk blijven natuurlijk. Als bijvoorbeeld de moeder vraagt of het kind 's middags vraagt of het kind alsjeblieft voor 1 keertje mag overblijven, omdat ze zeer plotseling met spoed met vader naar het ziekenhuis is, en het niet red om op tijd op school te zijn om het kind op te pikken bijvoorbeeld, dan zal geen overblijfouder moeilijk doen, mag ik hopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat mag.

ben overblijfmoeder geweest en het kwam idd voor dat herhaaldelijke verzoeken tot betaling en veel loze beloften op niets uitliepen en een kindje niet meer mocht overblijven.

je hebt het recht om je kind over te laten blijven, maar de plicht om hiervoor te betalen.
wij gingen niet zomaar tot deze beslissing over, (voor het kind is het natuurlijk helemaaaaal niet leuk) maar als het niet anders kan is weigering de enige oplossing om onkosten niet hoger op te laten lopen.

er is een verschil tussen niet willen betalen, en niet kunnen betalen. geeft een ouder aan dat het niet kan en is hier open over kan informatie worden verschaft over mogelijke vergoeding of aanvulling. (afhankelijk van inkomsten, situatie en leeftijd kind)

bij ons wat het ook mogelijk om per keer te betalen. voor sommigen kan dit een uitkomst zijn als een bedrag vooraf door omstandigheden niet te overbruggen is.

met simpelweg weigeren heb ik zelf moeite omdat er vaak een oorzaak is van het niet willen/kunnen betalen.