Is er een maximaal tarief wat een provider voor bellen per minuut volgens de wet mag berekenen in het buitenland?

Ik heb een prepaid provider die 85cent per minuut in rekening brengt voor bellen in verenigd koninkrijk.

Mag dat zomaar? Dat lijkt me erg veel, en bovendien ook erg veel tegenover een sms wat maar 13 cent kost in het buitenland.
Dat was toch op 11 cent volgens de wet ingesteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Eurocommissaris Neelie Kroes heeft voor elkaar gekregen. dat het mobiel bellen vanuit het buitenland goedkoper wordt per 1 juli voor, voorlopig een jaar.
Het mag nog maar 35 ct/min zijn.
Het kan zijn dat dat alleen geldt voor abonnementen, maar 85ct lijkt mij idioot veel.

T-Mobile rekent 42 ct/min (bellen v.a. buitenland)

http://www.bndestem.nl/algemeen/economie/9028281/Mobiel-bellen-in-buitenland-goedkoper.ece