Ik heb een kamer gehuurd, maar de verhuurder heeft na bijna anderhalf maand het contract pas klaar. hoe zit dit?

Nu wil ik die kamer niet meer omdat hij zo loopt te zeuren.
Ik heb wel borg betaald. Maar geen huur, omdat ik eerst het contract wilde tekenen. Nu wil ik een andere kamer omdat het zo'n gedoe is. Heb ik recht op de teruggave van de borg? En moet ik de huur van afgelopen maand alsnog betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als je borg net zo hoog is als je huur, kun je het hierbij laten, dus de borg laten zitten. Sowieso moet je betalen want je hebt ook 1 maand gebruik gemaakt van de kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je zult naar mijn mening de huur wel moeten betalen over de afgelopen maand.
Jij hebt de kamer geaccepteerd, en al wachtte je op de huurovereenkomst, je had er kunnen wonen.
De verhuurder had de kamer in die periode ook aan iemand anders kunnen verhuren.
Nu zou hij inkomsten mislopen. Was de borgsom een maand kamerhuur?
Dan zul je die kwijt zijn, of de huur moeten betalen.