Dat heet een VOG, een Verklaring omtrent het Gedrag, en moet je altijd zelf aanvragen.
Hier vind je er alles over: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dit kun je zelf doen bij de afdeling burgerzaken van het gemeentehuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verklaring Omtrent het Gedrag
dat kun je aanvragen en kost rond de 30 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zoals hierboven staat bij de gemeente. Op de website van je gemeente kun je informatie vinden over waar je het kunt aanvragen, hoeveel het kost en of je nog iets mee moet nemen.
Het is geen bewijs van goed gedrag, maar een Verklaring Omtrent Gedrag, en het houdt in dat je niet bent veroordeeld voor bepaalde delicten, zoals zedenmisdrijven. Je hebt het bijvoorbeeld nodig als je met kinderen of andere kwetsbare groepen gaat werken.
Je kunt je verder behoorlijk misfragen en toch zo'n verklaring krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Alleen als je een gestempelde verklaring van je werkgever meeneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verklaring van gedrag kun je alleen zelf aanvragen.
Iemand anders mag dit niet aanvragen voor jou.
Dus als je bijv. ergens solliciteert ben jij degene die deze verklaring nadat je deze per post ontvangen hebt aan je nieuwe werkgever overhandigd.