na 6 mnd kom ik erachter dat de aangifte van mijn kind niet klopt vader onbekend en de achternaam van mijn vriendin wij wonen samen wat kan ik doen

ik woon samen met vriendin en dochter van een andere man.
nu is mijn dochter geboren en is er bij de gemeente aangifte gedaan voor mij en aangegeven vader onbekend
ik zou dit zelf gedaan hebben maar zonder mijn weten;
was dit al gebeurt door de moeder van vriendin
nu 6mnd verder vind ik de geboorteaangifte en lees vader onbekend
wie kan mij helpen en wat kan ik doen
mijn vriendin weet niet dat ik dit gelezen heb,en we wonen nog steeds samen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er van uitgaande dat je een man bent: Als jij als vader te boek had willen staan, had je toch zelf aangifte moeten doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als eerste uitzoeken waarom dit zo gedaan is en daarna pas hoe het op te lossen valt bij de gemeente. (het kind erkennen is het trouwens 'gewoon')

Antwoorden (5)

Je zult dit uit moeten praten met je vriendin, samen zal je naar het gemeentehuis moeten gaan en melden dat jij dit meisje erkend als jouw dochter. Zonder je vriendin kan je dit niet oplossen.
itsme
12 jaar geleden
Voor het aanpassen van de achternaam moet je toestemming vragen aan het Ministerie van Veiligheid en aan Justitie. De erkenning van jou als vader kan volgens mij via een rechtbank, maar dat is wel een lastige en dure procedure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou jij deze geboorteaangifte niet in mogen kijken? Het is toch immers jouw dochter? Ik zou tegen je vriendin zeggen: "Goh, las vanmiddag de geboorteaangifte van m'n dochter en zag dat de vader onbekend is, hoe is dat mogelijk?"Het is je goed recht om dit in te kijken, en om na te vragen hoe dit zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dat inderdaad neit zomaar veranderen. Daat moet je samen met je vriendin doen.
Hoe komt het dat de moeder van je vriendin dit heeft opgegeven? Het lijkt me dat daarover ook een pittig gesprek moet worden gevoerd! Dat is toch iets tussen jou en je vriendin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet met je vriendin naar het gemeentehuis om je kind te erkennen, als dat eenmaal door is heb je de plichten niet de rechten.. daarna moet je dus met jullie uittreksels van het bevolkingsregister een briefje naar de kanton rechter sturen, maar daar kunnen ze je vast meer info geven bij het gemeentehuis.

trouwens, wat ik weet is dat het wel netjes word gevraagd van wie is de vader (en ziekehuis schrijft dit zelfs op enzo) dusja kijk je schoonmoeder ook even (pisnijdig/niet zo lief) lief aan van "wtf"