Hoe groot mag een doos zijn die je aan de straat zet gevuld met oud papier die opgehaald wordt?

Ik heb een foto gemaakt van een doos die ik de komende tijd wil gaan vullen.

Voor de schaal heb ik er een 1,5 liter fles met cola naast gezet.

Nemen ze zoiets mee? De doos dan en niet de cola-fles

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er wel grotere dozen neergezet en heb ze nooit meer terug gezien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevuld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grootte is niet van belang, maar ik zou zorgen dat ze niet meer dan 20 kg weegt (het maximum gewicht ook per vuilniszak)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ook ooit zo'n gevulde giga doos aan de straat gezet. De mannetjes van het oud papier moesten even sjouwen, maar staan laten doen ze zo'n grote vangst niet ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze nemen toch ook koelkasten en bankstellen mee? Dan lijkt me zo'n doos geen probleem!

Het beste antwoord

Volgens mij bestaan er geen regels.
Vaak wordt papier opgehaald door vrijwilligers die daardoor geld verdienen voor hun vereniging ofzo.

Ik weet natuurlijk niet wie het bij jou ophaald maar het handigst is het hen te bellen en gewoon te vragen hoe groot/zwaar de doos mag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor die nemen ze wel mee.
ronron1212
12 jaar geleden
hangt er misschien vanaf in elke regio je woont, maar wij (zuidwest drenthe) hebben laatst een enorme (volle!) doos van een elektrische pottenbakkersschijf aan de straat gezet, en die was na de ronde van de wagen weg :)
dus; ja. Denk het wel. Denk alleen wel aan de ruggen van de mensen die het komen halen en stop er geen natte kranten in ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt er bij jullie niet getakeld dan? Hier (A'dam) wordt niets met de hand gedaan, alles gaat met grote grijpers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote delen van Amsterdam hebben ,ondergrondse, inzameling. Aparte containers voor restafval, papier en glas. Grofvuil wordt 1 keer in de maand opgehaald.
(containerauto met laadkraan) In de omliggende dorpen haalt men voor de verenigingen oud papier op met een auto. Daar wordt het aangeboden restafval gewogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh, Amsterdam. nee zover zijn ze hier nog niet. Ouderwets handwerk he :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sxiopo: grof vuil wordt hier (Zeeburg) wekelijks op een vaste dag opgehaald, en 1 à 2x per week tussendoor!
Ik heb op internet gekeken en er staan nergens regels over. Ze zullen hem wel gewoon meenemen. Als ik kijk naar mijn straat, staan er dozen die groter zijn dan die van jou, die nemen ze ook gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lief dat je gezocht hebt naar de regels. Thnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan:)