Kan je iemand dagvaarden uit het buitenland zonder zijn adres te weten?

Probleem: ik ben opgelicht door een Marokkaan die in Marokko woont. Ik heb alleen een gebrekkig adres (weet niet hoe je precies Marokkaanse adressen moet lezen). Ik weet wel de naam van deze persoon. Kan ik op de een of andere manier deze persoon dagvaarden of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Het beste antwoord

Als u aangifte doet van oplichting en de Nederlandse wet is van toepassing ( ken de ins en outs van uw zaak niet), dan kan de politie een onderzoek instellen. De Officier van Justitie kan vervolgens bepalen of er een signalering voor de persoon wordt uitgegeven.

Nederland en Marokko hebben geen uitleveringsverdrag, dus deze Marokkaan is in eigen land veilig. Echter als hij internationaal gesignaleerd komt te staan, kan hij in het buitenland wel aangehouden worden. Bij nationale signalering uiteraard alleen in Nederland.

Het is echter de vraag, in hoeverre justitie de zaak oppakt. heeft met de ernst van de feiten te maken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

lijkt me een onbegonnen zaak een rechtzaak aanspannen tegen iemand in het buitenland kost je meer dan het oplevert tenzij het om tonnen gaat misschien
wat je wel moet doen is aangifte deze kunnen je in elk geval een advies geven
Doe in elk geval aangifte op het moment dat deze heer in Turkije opnieuw over de schreef gaat en daarvoor wordt opgepakt kan er misschien extra aanklachten in 1 keer mee genomen worden.
maar of daar iets van een schade vergoeding uit voort komt lijkt me sterk
hooguit extra bajestijd

Toegevoegd na 1 minuut:
oops marrokaan dus marokko