Zijn blokkeerde Greenpeace acties niet verboden?

Vandaag (7-6-2011) liggen er weer een stel op de spoorrails tussen Borssele en La Hague.

http://www.nu.nl/binnenland/2533794/omstreden-kerntransport-stil-blokkade-.html

Hoe zit dat eigenlijk? Kunnen zij dit zomaar straffeloos doen? Hebben zij daar vergunning voor (nodig)?

Prima dat je actie voert, maar op het spoor gaan liggen vind ik persoonlijk echt te ver gaan! Als de machinist per ongeluk door knalt heeft hij waarschijnlijk nog een probleem ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat is natuurlijk verboden en strafbaar. De politie is ook niet voor niets uitgerukt. Voor zoiets kun je natuurlijk geen vergunning aanvragen. Want zo'n vergunning wordt natuurlijk nooit afgegeven. Dat zou de wereld op zijn kop zijn. Greenpeace neemt de eventuele straf/sanctie die hun actie met zich mee brengt voor lief. Het is ze in elk geval wel gelukt om aandacht voor hun standpunt te krijgen. Ik heb er een dubbel gevoel over.
Ik heb wel bewondering voor hun standvastigheid en ze streven een nobel doel na. Maar ze gaan wel ver inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm als het werkelijk zo simpel ligt (strafbaar, punt uit) waarom gaan ze er dan zo mild mee om?
Ze kunnen dan toch een grote veegwagen huren en bons, met grof geweld allemaal van de baan af!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle kosten voor het mobiliseren van politie verhalen op die pipo's! het moet toch niet gekker worden hier...

Andere antwoorden (1)

dat is uiteraard strafbaar maar tuig houdt zich niet aan regels...