Wat als je niet toegelaten word tot de wsnp ?

Als je nou niet toegelaten word tot de wsnp,zelfs niet na het hoger beroep,hoe moet het dan verder ?
Ik bedoel de schuldeisers zijn niet meer in staat om een betalingsregeling te treffen...
Hoe moet het dan verder ?
Ik heb een huurwoning...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

indien de rechter niet overgaat tot het uitspreken van een faillietverklaring, ingevolge de WSNP, blijven schuldeisers hun oorspronkelijke vordering op je houden. In het uiterste geval schakelen de schuldeisers een incassobureau en vervolgens gerechtsdeurwaarder in.

Deze laatste zal uiteindelijk (conservatoir) beslag leggen op ofwel je inboedel, ofwel je inkomsten. Ook een combinatie van beide is mogelijk. Hierna zal je voor de rechter gedaagd worden om dit conservatoire beslag een executoriaal karakter te laten krijgen

Wellicht is het tijd dat je je tot een juridisch professional wendt zoals het juridisch loket.

sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet toch wel hoe je aan je schulden komt.
Leg duidelijk uit hoe je aan de schulden bent gekomen en geef aan dat je er allles aan wil doen om er vanaf te komen.
Zeggen dat je het allemaal niet meer weet zal niet in je voordeel werken. Het zijn jouw schulden en het is jouw verantwoording dat ze betaald worden, stel je je hierin niet serieus op dan zal de wsnp ook niet helpen. Ik weet nog wel van 10 jaar terug waar ik veel geld aan uit heb gegeven, als je bewust met je geld omgaat dan weet je dat wel.
Onmiddellijk een advocaat raadplegen. Je hoeft niet bang te zijn voor de kosten wat als je niet veel verdient (ong 22.000 per jaar) dan kost het 100 euro eenmalig.

Toegevoegd na 10 minuten:
Aanvulling: http://www.wsnp.rvr.org/bibliotheek/Wet%20en%20regelgeving,%20kamerstukken/Wijziging%20Wsnp%20Dossiernummer%2029942/Faillissementswet%20titel%203/index.cfm?section=burger

Lees vooral artikel 292 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan de advocaat je vertellen, ajb doe het nu bel met een advocaat en leg de situatie voor dat is gratis. Als je naar juridisch loket gaat word je ook doorverwezen naar een advocaat. Ben bang dat op deze site jou niemand een helder antwoord kan geven. Ik leef ook al 2 jaar lang op 50 euro per week, maar de advocaat in mijn hoger beroep heb ik geld voor, of je vraagt familie of vriend om die 100 euri voor te schieten