Wat moet ik doen ik ben beroofd?

Hallo kan iemand mij helpen ik ben net beroofd door 2 jongens ik ben zelf ook een jongen rond hun leeftijd... ik ken ze en kwam hun vaker tegen maar dan zijden ze alleen hallo of zo verder niks maar vandaag ging 1 van die jongen hele tijd mijn ipod en mijn telefoon vragen om te kijken en erop muziek te luisteren enz dus ik gaf dat en toen zij die je krijgt deze pas terug als je je goud geeft van je moeders kamer dus ik hele tijd zeggen nee dit dat toen zijden ze of je gaat nu of je gaat weg dus ik ging toen gaf hij mijn telefoon terug omdat ik alvast ging halen en toen was ik thuis ging ik die spullen zoeken gaf ik aan hem en toen zij hij ja is goed ik doe je ipod in je postvak dus ik was blij en ging ik snel kijken toen zat hij er niet in dat wil zeggen dat hij het nog steeds bij zig heeft wat moet ik nu doen..?

Toegevoegd na 6 minuten:
En der persoon zij ja als jij naar de politie gaat ben ik na een paar dagen vrij en dan kom ik jou zoeken en sla ik je helemaal verrot en over dat goud en die ipod ik raakte in paniek daarom gaf ik het goud omdat die ipod een veel hogere waarde voor mij heeft omdat ik daar mijn muziek op luister die mij helpt om door moeilijke tijden of stress door te komen

Toegevoegd na 1 uur:
Toen ik zij nee mijn moeder heeft geen goud en geld gingen ze me heel hard klappen met vuisten enz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zeker naar de politie gaan en aan je ouders vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte en succes (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met de rest eens. Wat ze ook hebben gezegd, toch aangifte doen. Ze zullen je ws niks doen, je mag best bang zijn maar laat ze dat niet merken! Sterkte man....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent net beroofd en er lag niks in je postvak? Sinds wanneer kun jij de school in op een dag dat heel scholierend Nederland vrij is? Wanneer ben je nu beroofd? Als dat woensdag al was, had je ondertussen toch al wel actie kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je radiootje heft een hogere waarde dan de bezittingen van je moeder ?? Dan verdien je wellicht niet beter....wat een normen, zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ipod is toch minderbelangrijk dan goud!? raar verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat bij je aangiften ze deze site lezen haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Stippel, Marleen en Nino: jullie zijn blijkbaar al je hele leven volwassen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou best kunnen, maar los daarvan is dit toch ook geen kindersite ? Of heb ik iets gemist ? "10. Geregistreerde Gebruikers onder de 16 jaar
10.1 De Website is niet gericht op personen die jonger zijn dan 16 jaar. " En ja, op die leeftijd wist ik wel aardig waar Abraham de mosterd haalde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je je altijd en overal houdt aan de regels dan heb je inderdaad altijd gelijk. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat dit duidelijk een jonger iemand is die nog niet zo assertief is. Een beetje empathie mag best. Als hier iemand van tien jaar vraagt hoe hij zijn spreekbeurt moet houden, ga ik toch ook niet zeggen dat hij maar beter moet opletten in de klas zodat hij hier geen mensen hoeft lastig te vallen met zijn vragen? Dat is in mijn ogen een beetje wat je doet met zo'n opmerking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, in dat geval melden we eventueel de vraag en wordt-die in de regel verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hanneke, Ik denk dat een leeftijdsgrens op deze site te maken heeft met het feit dat hier vragen als deze worden gesteld waarvan het antwoord in feite voor de hand liggend is...er is maar 1 antwoord mogelijk zogezegd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben eventjes verbaasd. Ik wist niet dat er een ondergrens was voor welke vragen hier gesteld 'mochten' worden. Je kunt vragen die je niks vindt toch gewoon negeren? Dan ga jij vragen zoeken die je leuk vindt zodat je daar kunt helpen, en je laat anderen zich uitleven op de rest. Belerende opmerkingen aan het adres van een vragensteller zijn echt niet altijd op zijn plaats! @Marleen: waarom wordt deze vraag dan bijvoorbeeld niet gemeld? (die spreekbeurtvraag bestaat namelijk echt, en er was nog op geantwoord door een moderator ook, dus zo slecht was-ie niet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen flauw idee ; ik ben geen moderator. Maar dit lijkt me geen huiswerkvraag trouwens. En nee, ik heb hem ook niet beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent pas sinds april lid zie ik ; 5 vragen, 35 antwoorden. Op een gegeven moment merk je wel wat er blijft staan en wat er verdwijnt (gemiddeld) en nee, ik heb de regels niet bedacht ; ik hou me er gewoon zo veel mogelijk aan ;-)
Maar nee, het is geen vraag-maar-raak site ; er zijn wel degelijk regels en richtlijnen. Flink wat zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer me ook aan de regels te houden hoor (ik heb ze zelfs allemaal gelezen en soms met angst en beven op de 'stel je vraag'-knop gedrukt ;-) ), maar ik ben het gewoon niet altijd eens met beslissingen van de moderators.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol; ik ook niet. Ben al de hele dag aan het piekeren of ik wel of niet bezwaar moet aantekenen tegen een opmerking van mij die in mijn ogen zeer onterecht verwijderd (zoniet gecensureerd) is, zonder dat daarvoor ook maar enige richtlijn te vinden is die niet ook op duizenden andere uitspraken hier van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dat pas ook (antwoord verplaatst naar reacties, terwijl het toch ECHT een antwoord op de vraag was), maar ik heb nog niet zoveel punten, dus ik heb het maar niet gedaan. Jij kunt dat wel. Ik zie zo veel onzin staan, maar ik denk dat je soms gewoon de pech kunt hebben dat je antwoord of reactie gemeld wordt. En soms geluk dat-ie mag blijven staan, terwijl er eigenlijk een duidelijke regel tegen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt; soms is het ook een beetje een loterij.
En inderdaad, alle onzin melden is niet te doen, en ook voor de moderatoren is het niet bij te houden, en die zijn dan ook redelijk 'afhankelijk' van meldingen. Soms zelfs van oude vragen.
Maar ik denk ook niet dat er een systeem te bedenken is dat altijd helemaal 100 % waterdicht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar ik heb net dus maar DE vraag gesteld waar ik al een paar dagen over nadacht. Met dank aan deze twist! ;-) En nu maar hopen dat-ie door de keuring komt en dat er een 'beste antwoord' op komt.

Het beste antwoord

Vertellen aan je ouders, en dan naar de politie. Dit is beroving en afpersing. Als je die gasten kent, dan al helemaal, want dan kunnen ze zo opgepakt worden. Als ze dit 'geintje' bij jou uithalen, zullen ze het waarschijnlijk wel vaker doen, en dan komen ze er niet af met een paar dagjes cel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijken mij eerder pubers, geen volwassenen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt het is al gebeurd ben naar de politie gegaan en naar mijn ouders. En heb aangifte gedaan proces verbaal etc maar bedankt voor het antwoord dit is tog het beste wat ik kon doen omdat ze me anders tog steeds zouden beroven

Andere antwoorden (6)

Direct aan je ouders vertellen en naar de politie gaan!
Dit mag echt niet zomaar gebeuren.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tegen je ouders vertellen en aangifte doen bij de politie samen met je ouders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ze hebben mij bedreigd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze merken dat ze dat ongestraft kunnen doen, heb je grote kans dat ze het nog eens proberen, of dat het erger wordt. Ingrijpen, meteen. Vertellen aan je ouders en aangifte doen. Zo snel mogelijk.
Afwachten, je verhaal klinkt nogal ongeloofwaardig. Je haalt zomaar Het goud van je moeder en geeft het aan "onbekende jongens". Dat goud heeft een veel hogere waarde. Al is dit toch waar, zoals ik al zei, afwachten tot ze het in je postvan leggen. Doen ze dit niet, morgen of vanavond naar de polige gaan. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kende de jongens wel alleen niet zo goed en waren ook niet mijn vrienden zijn gewoon een paar jongens waarvoor ik bang ben die af en toe met me praten of vragen over anderen mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar geloof het ook niet allemaal. Het lijkt mij meer dat je op zoek bent naar een mooi alibi voor........... (vul zelf maar in).
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd ik geloof het ook niet.
Een Ipod is makkelijker te vervangen dan gouden sieraden. En op Itunes staat je eigen muziekverzameling, het maakt dus niet uit dat je je Ipod kwijt bent.
En waarom zou je aan wildvreemden je Ipod geven om muziek te luisteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat snap ik dus ook niet
Aangifte doen is toch het beste.
En kijk ook op deze site: http://www.meldmisdaadanoniem.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets heb ik nog nooit gehoord zeg! Het goud (??) van je moeder in ruil voor je iPod..die gasten stelen van jou, en vervolgens steel jij van je moeder? Zelf zou ik liever in elkaar gerost worden dan dat ik van mijn moeder zou stelen, mijn hemel..Je vraagt hier wat je moet doen maar je maakt je drukker om je iPod dan het feit wat je zelf hebt gedaan..ga nu meteen een gesprek met je moeder (ouders) aan, haar spullen moeten als eerste terug! Uiteraard ga je naar de politie om aangifte te doen, ik vertel je wel al vast dat de politie een heleboel vragen gaat stellen want het is me een verhaal zeg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan je ouders vertellen en samen naar de politie. Als het jongens zijn die ook bij je op school zitten, ook op school vertellen.