Kan de politie je oppakken/bekeuren als ze op YouTube of Hyves zien dat je je niet aan de regels houdt?

Bijv. een brommer die 90 km/u rijdt. Kunnen ze je dan alsnog straffen ondanks dat ze het niet in het egt hebben gezien?

12 jaar geleden
in: Wetgeving
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag mijn antwoord ook over twitter gaan? Want dan weet ik wel enkele gevallen te benoemen en kan ik antwoord geven op je vraag.
Rutge
12 jaar geleden
Ja tuurlijk

Antwoorden (5)

Een filmpje op Youtube kan als aanwijzing dienen zodat ze proberen jou op te sporen om daarna zelf te onderzoeken of je strafbare feiten hebt gepleegd.
Het zal nooit direct als bewijs worden gebruikt omdat een filmpje gemanipuleerd of in scene gezet kan zijn.
Het is overigens niet aan te bevelen om filmpjes met echte of gefakete criminele activiteiten te plaatsen, als je later eens moet solliciteren kan een toekomstige werkgever dat als een reden zien om maar een ander aan te nemen.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja, criminaliteit zelf is prima, zolang de rest er maar niet achterkomt heh? Slappe zooi zeg!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zie je mij niet zeggen, ik geef alleen aan dat het minder verstandig is om stoere filmpjes te plaatsen.
In sommige gevallen kun je opgepakt worden, onlangs is er een groep jongelui opgepakt die meisjes hadden mishandeld hun filmpje stond ook op youtube en hun gezichten waren duidelijk herkenbaar. Wat hardrijden betreft wordt dit wat moeilijker omdat ze dit niet kunnen meten via youtube. Alleen als iemand voor de lol laat zien hoe hard iemand wel gaat en langs een bordje komt waar maar 30 km (woonwijk)mag bijv. Dan heb je wel bewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een youtubefilmpje kan een reden zijn voor de politie, om een onderzoek op te starten. alleen op grond van een filpmje zal niet snel een veroordeling kunnen volgen.

wat betreft een snelheidsovertreding; alleen op grond van het filmpje zul je niet alsnog een bekeuring krijgen voor het te hard rijden.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
in het geval van te hard rijden kan dat niet omdat ze dit zelf, door middel van geijkte apparatuur moeten vaststellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend vanmij is een poos geleden bijna zijn bijstandsuitkering kwijtgeraakt omdat hij foto's van zijn dure auto op een sociale netwerksite had gezegd.
Wat ik hiermee wil zeggen is het volgende; je wordt wel degelijk in de gaten gehouden door instanties, potentiële wergevers,evt politie. Als ze info over je willen gaan ze Googlen en dan komen ze al snel bij je sociale netwerksite uit.
Big brother is watching you! ;-S

Toegevoegd na 1 minuut:
gezegd=gezet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dure auto is niet te betalen met een bijstandsuitkering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het totaal met je eens. Deze werd verkregen door bijverdiensten.
Kimath
12 jaar geleden
Laatst ook iemand die zich ziek had gemeld wegens migraine, en dat het door beeldscherm werk verergerde. En vervolgens zag de baas dat ze vrolijk de hele dag op Facebook zat.
Die was dus haar baan kwijt :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL........ :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE "LOL"is overigens niet omdat ze ontslagen is. Maar verder toch erg grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een slimmerd die zich ziek meldde en vervolgens de strandfoto's op Hyves zette... Die had daarna alle tijd om naar het strand te gaan :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geloof ik, maar gezien de prijzen op 't strand zal ie wel geen ijsje hebben kunnen kopen :-))