Na ontslag met wederzijdse goedkeuring weer starten via het uitzendbureau

Mijn baas heeft alle medewerker aangezegt en gevraagd om wederzijdse goedkeuring voor ontslag. Dit heb ik gedaan met goedkeuring van de bond. Nu wil hij dat ik de volgende dag direct weer kom werken via het uitzendbureau. Nu is mijn vraag dat mocht er straks geen werk meer zijn, hou ik dan mijn rechten op een uitkering. En mag dit allemaal zomaar want hij neemt ook nog inleenkrachten in dienst terwijl het vaste personeel er allemaal uit moet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo die is beduidend uit op zijn eigen voordeel. Alle risico's bij een ander neerleggen! Hij wil jullie niet vast in dienst hebben, maar wel gebruiken omdat hij je dan niet hoeft in te werken. Laat hem lekker nieuw personeel zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt idd alsof het bedrijf binnenkort fors moet gaan snijden in het personeel en de directie een handige manier heeft gevonden om onder gouden handdrukken uit te komen.
Geen zuivere koffie iig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die baas deugt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkeuring met je ontslag betekent toch sowieso geen uitkering..?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Wisl: Nee hoor, dat is sinds oktober 2006 al niet meer. Wel moet je ervoor waken dat je niet verwijtloosbaar werkloos bent, maar wederzijdse goedkeuring valt daar niet per definitie meer onder.

Antwoorden (3)

Ik zou dat direct met de bonden opnemen, want dat is heel erg ongewoon.
Omdat je niet alle omstandigheden erbij vermeld kan er niet direct bepaald worden of het wettelijk kan en mag, maar het lijkt er wel op dat dit buiten de wettelijke kaders is.
itsme
12 jaar geleden
Inderdaad: het klinkt niet helemaal zuiver!
Zeg tegen je baas dat je wat bedenktijd nodig hebt en gebruik die tijd om langs een rechtswinkel / advocaat te gaan.
Ook al zou het niet tegen de wet in gaan, dan kan het alsnog onvoordelig zijn voor je rechten (uitkering, etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt mij dat hij van een groot deel van het ondernemers risico af wil.

Wanneer ik bij zo'n werkgever eenvaste aanstelling zou hebben zou ik er zeker niet zomaar mee accoord gaan en eens informeren bij het UWV of dit zomaar mag en kan.

Heb je een tijdelijke aanstelling dan wordt het weer anders.
Dan wacht hij gewoon tot einde contract om je daarna als uitzendkracht in dienst te nemen.

Maar, en daar ben ik niet helemaal zeker van behoort en een periode van 3 maanden tussen 2 aanstellingen te zitten na ontslag en weer opnieuw in dienst treden bij dezelfde werkgever. maar hoe dat zit wanneer je op uitzend of payroll basis daar gaat werken is mij niet bekend.