wat als 'n site met 'n aanbieding komt van een product dat nu voor 49,- te koop is ipv de normale 107.50 en later blijkt dat t sowieso maar 50,- kost?

vraag me dan af of je gebruik kan maken van voor 107.50 product van hun, want daar maken ze wel reclame mee.
Dit is wel misleiding namelijk, ben ervan uitgegaan een fikse korting te krijgen en ben daarom op t aanbod ingegaan. Anders hoogst waarschijnlijk niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Goeie leer voor de volgende keer: altijd eerst checken wat iets normaal gesproken ergens kost, en ook wat het bij anderen kost.
Je ziet zo vaak bijvoorbeeld: 'Adviesprijs 100 euro, deze week bij ons in de aanbieding 30 euro!'
Je denkt 70 euro te besparen, maar je geeft 30 euro uit, die je zoals jij nu, anders misschien niet besteed zou hebben.
En heel vaak zul je merken dat zo'n aanbieding een week later in dezelfde winkel maar 5 euro meer kost, want bij zo'n aanbieding staat het natuurlijk niet als ze zeggen: 'Normaal betaalt u een heel klein beetje meer, deze week niet, KOOP NU!'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ding is zeker: het mag!

stel dat jij een winkel hebt en een product verkoopt. dat product heeft een adviesprijs van 10 euro. maar je bent niet verplicht om hem voor 10 euro weg te doen, je bepaalt zelf de prijs. dus maak je er 50 van!

daarna maak je een advertentie waarin staat dat het product afgeprijs is van 50 euro (jouw verkoopprijs) naar 7,50 euro!

verder koop je geen dingen omdat ze in de aanbieding zijn, maar omdat je zo nodig hebt. enfin...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze doen niets verkeerds, dus het mag wat ze doen.

Eigenlijk doet bijna iedere winkel dit. Alle uitverkopen werken op dezelfde manier.
Eerst kost een artikel zeg maar 45 euro. Bij een uitverkoop staat dan op een prijskaartje: van 80 euro voor 35 euro, Lijkt veel meer voordeel dan het daadwerkelijk is.

Die 80 euro zal dan ongeveer de advies verkoopprijs zijn door de fabrikant gesteld. Die adviesprijs wordt nooit gevraagd omdat de inkoper meerdere artikelen inkoopt en daardoor korting krijgt. Tevens zit er altijd een marge op, wat wil zeggen dat de inkoopsprijs ver onder de verkoopprijs ligt (de verkoper moet ook weer winst maken)

Maak je geen illusie: bij kleding verdiend de winkel ongeveer 400 % op een artikel. In de verkoop verdiend hij altijd nog dik aan het artikel.
Je denkt toch niet dat iemand iets verkoopt voor minder dan hij er voor betaald heeft!!!!

Je zal dus zelf goed onderzoek moeten doen wat een artikel zal gaan kosten en daar kan internet heel goed bij helpen middels vergelijkingssites.