in welke grond mag je WEL graven?

ik wil graag met de metaaldetector op pad, maar ik weet niet echt waar ik mag gaan graven. er is al wel een vraag gesteld maar dan kom je alleen op de punten waar je het niet mag.
ik woon bij de Ijssel en je hebt daar vele stranden waar ik ook wil gaan zoeken en als ik de kuilen dan weer dichtmaak, ben ik dan nog steeds in overtreding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K

Het beste antwoord

Overal waar niet verboden is om te komen/te graven mag je graven.
In een bos staan meestal bordjes dat je alleen op wegen en paden mag lopen, daar mag je dus niet graven buiten wegen en paden.
Verder mag je natuurlijk niets vernielen, dus op een grasveld graven is niet handig.
Op een strand is het geen probleem als je niets vernield en geen overlast veroorzaakt. Uiteraard alles netjes achterlaten, dus kuilen dicht gooien.

Gezond verstand gebruiken, daar kom je ver mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de apv van nijmegen is niet verlengd en daar mag je er weer lustig op los zoeken