Wat is exact het verschil tussen voorwaardelijk en proeftijd?

Toegevoegd na 18 minuten:
betreft strafrecht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oow sorry, ik bedoel met betrekking tot strafrecht

Het beste antwoord

Beide heeft met elkaar te maken.
Je krijgt een voorwaardelijke straf. Bijvoorbeeld 6 maanden cel.
Deze hoef je niet meteen uit te zitten.
Bega je binnen een bepaalde tijd (de proeftijd) weer een delict zal je de voorwaardelijke straf alsnog moeten uitzitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De rechter kan iemand voorwaardelijk veroordelen met een proeftijd van een bepaalde periode. Dat houdt in dat als de persoon tijdens deze proeftijd wederom in de fout gaat, dat de voorwaardelijke straf wordt omgezet in een onvoorwaardelijke straf. Het is een stok achter de deur dus.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat houd voorwaardelijk zonder proeftijd dan precies in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: ik heb 2jaar voorwaardelijk en 1 jaar proeftijd. begrijp je mijn verwarring?