Dat zou kunnen maar dan in de richting van: hondenuitlaatbedrijfje.

Toegevoegd na 22 seconden:
Niet een serieus bedrijf dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bedrijf kan je opstarten als je ingeschreven staat bij de KVK. dat kan niet als je minderjarig bent. je kan dus wel honden uitlaten, maar niet als bedrijf zijnde. als er wat met de honden zou gebeuren heb je een probleem. je moet ook hiervoor dus vakbekwaam zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik zal het onthouden ;p
ja dat kan maar dan moet je toestemming hebben van je ouders.

De definitie van minderjarigen is als volgt: “zij die de ouderdom van achttien jaren niet hebben bereikt en niet gehuwd zijn of gehuwd zijn geweest”. Volgens het Burgerlijk Wetboek zijn minderjarigen handelingsonbekwaam. Dat betekent dat je als minderjarige slechts rechtshandelingen mag verrichten als je toestemming hebt van je wettelijke vertegenwoordiger(s). Dat wil zeggen je ouders of voogd. Rechtshandelingen zijn handelingen die je doet waardoor er rechten en plichten ontstaan. Zoals zaken kopen of huren, of geld lenen. Voor bepaalde (dagelijkse) rechtshandelingen, zoals het kopen van een treinkaartje of een frietje bij de snackbar, heb je die toestemming niet nodig.

Minderjarige ondernemers moeten zich (als de beroepsgroep dit vereist) ook inschrijven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Dit brengt echter nogal wat problemen met zich mee omdat de KvK hierbij een minimumleeftijd van 18 jaar hanteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk het wel , dat antwoord baseer ik op die jongen die nu 18 is en die een autobedrijf heeft opgezet toen ie 15 was , hij heeft nu twee succesvolle bedrijven en heeft van school vrijstelling gekregen ,maar dat hebben ze goed onderzocht , je zal aan heel veel regels moeten voldoen en natuurlijk ook gewoon naar school gaan in het begin.

Ff duidelijk: het ligt er natuurlijk wel aan wat voor bedrijf en hoe oud je nu bent ( 12 bijv is wel erg jong )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het gaat namelijk om de aansprakelijkheid. Zolamg jw minderjarig bent mag dat dus niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tot die tijd moet je het bedrijf op naam van een ander gezet worden, en zal die persoon alle verantwoordelijkheid moeten dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan als minderjarige wel degelijk een bedrijf beginnen.
Wel is het zo dat je iemand (een volwassene) moet zien te vinden die voor jouw bedrijf garant wil staan of het bedrijf tijdelijk (tot jij de meerderjarige leeftijd hebt bereikt) op zijn of haar naam wil zetten.
Er zijn mogelijkheden.
Ik raad je aan eens te informeren bij de kamer van koophandel hoe te handelen.
Zij kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen.

"Weet je wat jij zou moeten doen.....?"
NAAR DE KAMER VAN KOOPHANDEL!