Hoe kan het dat sommige pornofilms zich in het openbaar mogen afspelen?

Er is toch een verbod op schending van de openbare orde? Hoe kan het dan dat sommige pornofilms zich op soms hele drukke openbare plekken afspelen, zoals het openbaar vervoer, een park of zelfs een winkel. Is dit van tevoren afgesproken en/of weten de omstanders ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (4)

Ik denk dat alle omstandigen figuranten zijn en dat het des betreffende gebied is afgebied voor het opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geldt niet alleen voor pornofilms.

Ook bij gangsterfilms worden mensen midden op drukken plekken op vreselijke manieren vermoord - en ook dat is in werkelijkheid verboden.

Bij horrorfilms geldt hetzelfde. Daar worden soms hele schoolklassen gruwelijk afgeslacht - ook dat lijkt me verboden.

Hieruit blijkt dat wat je in de film ziet, niet altijd met de werkelijkheid te maken heeft. Op de filmset wordt gewoon een drukke plek nagebouwd, of dat nu een winkelcentrum, een school of een druk kruispunt is. Figuranten bevolken de set.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hollywood, Amerika, plaats van de filmsets. Daar is het zo groot, enorm groot. Al die sets* die ze gebruiken voor films, zoals Jurassic Park enz. Zo hebben ze ook sets waar pornofilms worden gedraaid. Zoals je zelf al zegt, de plekken zijn 'normale', alledaagse plekken. Ze kunnen bijvoorbeeld die winkel van een set gebruiken. Niet vergeten dat het daar enorm groot is, al die sets.

* of setten :p.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat mensen ook wel eens stiekum dingen doen die niet mogen! Er zijn ook filmpjes van mensen die op de openbare weg snelheidswedstrijden op motorfietsen filmen...

Er zijn vast pornofilms waarbij de omgeving is afgezet of zo, maar ik heb zeker ook buitenporno gezien die absoluut niet met de omstanders afgesproken was, sterker nog waar ze op een gegeven moment de film moesten afbreken omdat de betreffende parkwacht de politie had gebeld, die vervolgens ook kwam opdagen. Dat was een Nederlandse film trouwens.