Is er weleens een vrouw veroordeeld voor het plegen van huiselijk geweld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

http://www.heiloo-online.nl/nieuws/id/5645/vrouw-pleegt-huiselijk-geweld.html

Of er al een veroordeling is gevolgd is mij niet bekend.

Mannen zijn veruit in de meerderheid als verdachten van daderschap van huiselijk geweld: 83% van de verdachten is man en 17% vrouw.
Wel moet daarbij worden aangetekend dat de afgelopen jaren de geschatte aantallen vrouwelijke verdachten sneller stegen dan de geschatte aantallen mannelijke verdachten.
De justitiële dadergroep plegers van huiselijk geweld bestaat voor 93% uit mannen en voor 7% uit vrouwen. In deze groep zijn de niet-westerse allochtone groepen oververtegenwoordigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rare min... + van mij
Het aantal vrouwelijke verdachten van huiselijk geweld neemt verhoudingsgewijs toe. Ook het aantal mannelijke slachtoffers stijgt relatief snel.
Veel meer mannen dan tot nu toe werd aangenomen zijn slachtoffer van huiselijk geweld. Vier op de tien mensen die lijden onder geweld achter de voordeur, is man. Voorheen werd uitgegaan dat de verhouding tussen vrouwelijke en mannelijke slachtoffers 85-15 procent was.

Er is sinds 1 jaar ook een blijf van mijn lijfhuis voor mannen!

http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-05-15/mannenmishandeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die min is volslagen onterecht.
Ik wilde net ook antwoorden dat er een Blijfhuis voor mannen is, en dat vrouwen kennelijk ook kunnen slaan.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, weer zo'n minkukel die kennelijk jaloers is op iedereen die iets verstandigs zegt...
Plus dus ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie heel vaak minnen staan bij mijn antwoorden, ik reageer er niet meer op, ze zijn te laf om te vertellen waarom een min. Maar bedankt voor jullie ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook + ik wordt ook vaker "onterecht" en anoniem bemind...geeft niet ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thxxx
Ja , gebeurt best vaak hoor ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval is de moeder van Rowena Rikkers als de moeder van Savanna veroordeeld voor zowel kinder mishandeling als huiselijk geweld meende ik.
Die beidde zaken waren veelal in het nieuws enkele jaren geleden. En de beidde mama s zitten dan hun straf uit.
Zelf vind ik trouwens kindermishandeling eigenlijk wel een vorm van huiselijk geweld.
En ook als een vrouw haar man in elkaar zit te beuken vind ik dat onder huiselijk geweld vallen. En ga er als het echt zo vaak voorkomt ook maar vanuit dat er wel eens een vrouw voor veroordeeld is ja