Bestaat er een wet wat betreft het flyeren?

Ik woon in een flat, en wij hebben allemaal in onze brievenbus circa 150 dezelfde flyers ontvangen, een hele stapel per huishouden dus, en de brievenbus zat gelijk vol.
Ik heb naar hen gemaild dat ik 1 flyer ook zat vindt, echter reageerden zij dat ik maar alle flyers moest weggooien als ik er niet in geïnteresseerd was.

Maar ik vraag me dus af of men zomaar flyers mag rondbezorgen en een hele brievenbus met dezelfde flyer mag volgooien, of dat er een wet of iets dergelijks bestaat wat het verbied om iemand zijn brievenbus met dezelfde flyers vol te gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

je kunt het verbieden door een NEE NEE sticker op je brievenbus te plakken (geen huis aan huis bladen en geen reclame) of een NEE JA sticker, geen reclame, wel huis aan huis bladen.
dan is het verboden maar hier staat nog steeds niks over in de wet, maar ze mogen het dan neit doen!
meer info zie http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=reclamedrukwerk

Toegevoegd na 1 minuut:
over de hoeveelheid ervan is geen wet of verbod, als je dus reclame accepteerd, kunnen reclamemakers zoveel mogelijk flyvers erin doen als ze willen.
Hier kun je niks tegen doen en met die sticker krijg je NIks meer. Het lijkt mij trouwens effectiever voor de reclamemakers om de flyers over meerdere mensen te verspreiden ipv 1 persoon....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is gewoon een luie donder geweest die zijn stomme flyers wilde lozen zonder echt weg te gooien. Als het bedrijf wat op de flyers staat zo raar reageert dan zou ik ze persoonlijk teruglozen in hun brievenbus. Dan kijken ze maar wat ze ermee doen. Zorg wel dat ze doormidden zijn anders krijg je ze uiteindelijk weer terug. Dat moet ze vanzelf gaan vervelen als de mat vol ligt met hun eigen onzin. Of je wacht tot er weer zo'n luibak komt en dan tik je hem even aan