Moet op beveiligingskleding (wettelijk) ook de bedrijfsnaam staan, of is de V alleen ook goed?

Bij mij thuis tegenover is een beveiligingsbedrijf een bouwplaats aan het bewaken, maar nergens zie je bij het personeel een bedrijfsnaam alleen maar het bekende V-tje.
Deze kleding kan toch bij iedere dumpshop gekocht worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Elk uniform dient te zijn voorzien van een herkenningsteken van de particuliere beveiligingsorganisatie, zodat het voor zowel het publiek als voor de politie duidelijk is, met welke particuliere beveiligingsorganisatie zij te maken hebben.
Alle uniformen moeten eveneens zijn voorzien van het door mij vastgestelde embleem.

Echter een beveiligingsbedrijf kan ook ontheffing krijgen hiervoor! Het hoeft dus niet zomaar het geval te zijn. Als het goed is, kan je de beveiliger aanspreken, en vragen naar legitimatie en bedrijf.

Iemand kan zich zeker wel voordoen als een beveiliger, maar wat voor zin heeft dat? Als er namelijk echt stront aan de knikker is, weet hij dus niet wat hij moet doen, en heeft geen back up, als de nood aan de man is. Het komt op mij heel onzinnig over, dat er een nep beveiliger staat. Een bedrijf zou het kunnen doen om kosten uit te sparen, maar is daarmee wel strafbaar, dus het nut ervan zie ik niet in.

Je kunt er gerust van uitgaan, dat er echte beveiligers staan, en bij twijfel, gewoon vragen, het is maar een gewone burger, net als jij ;-))

Hier kan je het allemaal nog eens nalezen, maar ik spreek ook uit eigen ervaring.
http://beveiliging.rv-webdesign.nl/Circulairepbr.html#Uniform
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de minnen?
Elke gediplomeerde beveiliger is is in het bezit van een grijze beveiligingspas. Dit houd in dat hij is gescreend om beveiligingswerkzaamheden uit te voeren. Deze pas is een aantal jaren geldig en kan worden verlengd.

Mvg,
Beveiliger Kaylee