Waar moet je terecht als je iemand uit het buitenland (buiten Europa) naar Nederland op visite wilt halen?

Voor een vakantie/ korte duur natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezint eer ge begint met een garantstelling. Indien het om een onbekende vage penvriend/vriendin,
internetcontact gaat kunnen de achterliggende bedoelingen niet zo fraai zijn. Stel dat uw ,gast, na zijn/haar vertrek besluit u in het ongewisse te laten en in de anonimiteit verdwijnt,
en zijn/haar werkelijke bedoelingen ten laste van uw garantstelling uitoefend. Wees niet naief in deze.
U kunt u een hoop narigheid op de hals halen. Ik eindig met bovenstaande zin.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
nee, je bent met de zin daaronder geeindigd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welk land je bedoelt !
Maar bij de meeste landen moeten de bezoekers een logeer adres opgeven .

Antwoorden (2)

Het punt 9is de garantstelling voor de betreffende persoon
als deze zelf geen middelen heeft.
Wij in Nederland kunnen gemakkelijk (bijna) overal in de wereld heen maar in heel veel landen is dat niet zo. Dus kan het zijn dat het "mag"van de Nederlandse staat (IND.)
maar dat in het land van herkomst geen visum verstrekt wordt om het land te verlaten.
Ik denk dus dat je primair zou kunnen onderzoeken of de persoon in kwestie een uitreisvisum nodig heeft EN deze kan bekomen.
Zelf moet je garant staan voor alle kosten, mogelijk een vaste baan of andere zekerstellingen.
Omdat het om een korte vakantie gaat zal het verkrijgen van toestemming om naar Nederland te komen dus meevallen.
Informeer het beste even bij de IND, deze verwijst dan wel door naar een eventuele andere instantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie de klantendienstwijzer van de IND. Hier vindt je per land de voorwaarden waaraan iemand moet voldoen en het formulier "bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking".
Tip: op de site van Stichting Buitenlandse Partner vindt je meer info, verhalen en tips hierover.