Vraag over stroomstootwapens, cocaïne, Defensie en de Willemsorde

Waarom is het in bezit hebben van stroomstootwapens en het door leveren hiervan een lichter vergrijp in de ogen van Defensie dan het in bezit hebben van cocaïne?
En waarom komt hiermee niet de onderscheiding van de Willemsorde in gevaar?
Een stroomstootwapen zul je niet voor je eigen lichamelijk genot in bezit hebben wat ik me wel bij cocaïne kan voor stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

de situatie wordt in een breder kader bezien.

een Willemsorde is niet zomaar iets: er is however
blijk gegeven van grote daadkracht en inzicht.

Toegevoegd na 3 minuten:
het stroomstootwapen wordt gezien als een gadget.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleine aanvulling daadkracht, inzicht EN moed;)
+
Drugs gebruiken, verhandelen of in bezit hebben is bij defensie verboden. Hierop staat ontslag (Yuri van Gelder).
Drugs zijn verslavend en je wordt er afhankelijk van. Verder beinvloed het je gedrag.
Op oefening, en erger nog, uitzending kan drugs je veiligheid en dat van anderen in gevaar brengen omdat je niet meer reageert zoals het zou moeten.
Een stroomstootwapen doet het voorgaande allemaal niet. Ondanks dat het illegaal is is een militair wel bekend in het gebruik van wapens en kent het gevaar hiervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het in het bezit hebben en/of verhandelen van stroomstootwapens is natuurlijk absoluut geen licht vergrijp.
Het apparaat valt onder de wapenwet en het is verboden met zo'n ding op zak te lopen.
Het is ook illegaal hierin te handelen zonder vergunning.
We hebben hier dan ook te maken met de ultieme vorm van klassejustitie!!!
Het kán toch niet zo zijn dat een militair die uit van de koningin een onderscheiding heeft gekregen wordt veroordeeld....!?
DE Willemsorde behoort deze "held" dan ook direct te worden afgenomen én hij dient op een correcte manier veroordeeld te worden.
Het is nl. godsonmogelijk dat er cocaïne IN een haar gevonden wordt wat niet vanuit het lichaam hierin terecht gekomen is!
Je kunt net zo min cocaïne IN een haar krijgen door het er van buiten af op aan te brengen als (zoals als in tv-reclames wordt beweert) vitamine A of E in het haar krijgen door je haar met "vitamineshampoo" te wassen!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja,ook is een stroomstootwapen GÉÉN gadget zoals ik in een reactie las.
Het is wel degelijk een verboden wapen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste jack7 weet jij wat een militaire willemsorde inhoud.
deze 'held' heeft veel mensen het leven gered en is een voorbeeld voor veel mensen. en dan zou jij zijn onderscheiding afpakken omdat hij een stroomstoot wapentje heb?
dat is geen respect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze man verdient geen respect!!
Wanneer je,jezelf bezighoud met het illegaal handelen in wapens en willens en wetens de wet overtreed ben je deze onderscheiding niet waardig!
En...luister eens goed naar deze man wanneer hij wordt geinterviewd...Niet bepaald de slimste van de klas vind je ook niet?
Ik raad je aan het ook eens te proberen.
Je koopt een partijtje stroomstootwapens en gaat deze verhandelen én je zorgt er voor dat je hierbij tegen de lamp loopt.
Eens kijken wat er dan met jou gebeurt......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij zit ook bij de KCT die mensen worden zo opgeleid.
weet jij wel iets af van de krijgsmacht
Een stroomstootwapen is niet dodelijk, terwijl cocaine dat potentieel wel is.