Ja alleen als je uit Polen komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag als Nederlands ingezetene alleen onder beperkte voorwaarden met een buitenlands kenteken rijden.
De belangrijkste voorwaarde is dat het moet zijn aangevraagd en er moet toestemming voor zijn verleend.

Let wel: ik noem hier 'Nederlands ingezetene' en niet 'Nederlander'. Als je een Nederlander bent, die inhet buitenland (bijvoorbeeld Polen) woont, is het toegestaan om in je auto met Pools kenteken in Nederland te rijden gedurende een toeristenverblijf van maximaal 3 (of 6, dat weet ik niet meer) maanden.
itsme