Aan welke eisen moet een studentenwoning voldoen ?

Ik heb een koopwoning, een appartement van +|- 75m2, 4 kamerwoning. Deze wil ik verhuren aan studenten. Wie kan mij vertellen welke wettelijke eisen hier aan vastzitten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K

Antwoorden (2)

De eisen waar je woonruimte in een studentenhuis of bij een hospita aan moet voldoen om als brandveilig te worden aangemerkt, staan in het bouwbesluit van het Ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieubeheer. De gemeente neemt deze eisen over, maar verscherpt ze meestal en stelt aanvullende eisen. Om te weten te komen hoe het zit met de brandveiligheidseisen in jouw gemeente, kun je het best de plaatselijke brandweer bellen. Daar weten ze exact om welke eisen het gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hiervoor vaak eerst een vergunning aanvragen bij de gemeente waarin het pand staat. De eisen die gesteld zijn aan het pand kunnen per gemeente verschillen. Vaak zijn er ook eisen omtrent de brandveiligheid, daarover kan de brandweer meer vertellen.
Een huurcontract en veel bepalingen daarin moeten voldoen aan de wettelijke eisen van een huurcontract.
Zoek goed van tevoren uit welke rechten en plichten je hebt, neem in ieder geval contact op met de gemeente en de brandweer en eventueel Postbus51, zij kunnen vragen beantwoorden namens het ministerie van volkshuisvesting.