Ik ben Hugo (7 jaar) en wil graag weten of dieven in de gevangenis ook wel eens wat lekkers eten.

Ik wil dit weten, omdat wij net lekker pannenkoeken aten en toen dacht ik meteen aan een stripje waarin de Zware Jongens hotdogs kregen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vele gebruikers kunnen m.i. een voorbeeld nemen aan het correcte taalgebruik van deze 7-jarige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, maar zou zijn moeder hem niet een handje geholpen hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de verborgen boodschap in mijn reactie.
Maar het kan toch ook de oppas zijn die hem van dienst is geweest of zijn vader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is allemaal mogelijk. Maar correct nederlands lezen is wel weer eens fijn.
paulus811
13 jaar geleden
Zo is het Bessy, maar Nederlands is wel met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps,die zit!
paulus811
13 jaar geleden
Het was uiteraard niet onaardig bedoeld, maar ik kon het gewoon niet laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ik denk dat droog brood en water een fabeltje is of in ieder geval geschiedenis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, weeeer de shift toets te vroeg losgelaten! Gebeurt me wel vaker, gevolg: kleine letter i.p.v.hoofdletter. En als je dan te vlug bent met reactie plaatsen...............

Het beste antwoord

Ja, dieven in de gevangenis eten ook wel eens wat lekkers. Ik ben laatst op een open dag in de gevangenis geweest, daar vertelden ze dat de gevangenen, als ze werken in de gevangenis, daar een paar euro voor krijgen. Daar kunnen ze bijvoorbeeld iets lekkers voor kopen in de gevangenis, is verteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15 euro per maand kunnen ze verdienen ongeveer.
Ligt er aan wat voor werk ze doen, hoe goed ze het doen en de werktijden.
Het zijn alleen geen A merken wat ze te eten krijgen. Maar dat hoeft ook niet.
Kimath
13 jaar geleden
in een gevangenis krijgen ze best goed te eten hoor. Hier in Nederland tenminste wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de gedetineerden zich goed en respectvol gedragen, worden ze net zo behandelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je het heel goed hebt verteld. Ik vind het het beste antwoord omdat .... ik daar heel veel van leer! En omdat het lekker kort is en ik kan het zelf ook lezen. Groetjes Hugo

Andere antwoorden (8)

Ja hoor, die krijgen net als jij ook lekker eten, alleen niet van hun moeder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Levenslang en pizza voor Amerikaan
Hij wilde best bekennen dat hij een moord had gepleegd, maar dan wilde hij wel de rest van zijn leven pizza en kip in de gevangenis eten. De rechter vond dat kennelijk een eerlijke deal, want de man kreeg levenslang mét lekker eten. De 33-jarige lekkerbek heeft toegegeven dat hij een 39-jarige man had doodgeschoten omdat hij een conflict had met het bedrijf waar het slachtoffer werkte. De rechter zei tegen lokale media dat het 'dieet' van de man goedkoper was dan een hele rechtszaak en dat hij daarom was ingegaan op de eis. De man krijgt in de gevangenis pizza, lasagne, taart, ijs en kip van Kentucky Fried Chicken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bizar verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja raar verhaal, maar doe maar niet hetzelfde want met een slecht geweten smaakt alles veel minder lekker ;)"
zondag
13 jaar geleden
Nou dat scheelt dan weer een paar jaartjes gevangenisstraf en de man van eten voorzien dus. Want met zo'n "dieet" wil je wel een paar jaar eerder het hoekje om gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zondag, er mist wel een beetje variatie ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahhaha ik heb die levenslang er wel voor over!!!
Ze mogen niet kiezen wat ze eten maar moeten het doen met wat ze voorgezet krijgen. Er wordt wel rekening mee gehouden of je vegetariër bent of halal/kosher moet eten. Voor sommigen is het niet genoeg wat ze op hun bord krijgen, dus die hebben wel eens honger. Maar het is niet meer zoals heel lang geleden dat je alleen brood en water krijgt.
Amadea
13 jaar geleden
Gevangenen krijgen ook wel eens wat lekkers, maar niets is zo lekker als een broodje in vrijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk eten ze soms wat lekkers in de gevangenis.

Sommige gevangenissen in Amerika zijn zelfs bezig met het bereiden van lekkere én gezonde maaltijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan krijgen ze droog brood van 3 dagen oud in plaats van 5 dagen :-).

Maar zonder gekheid: ja, met bepaalde gelegenheden zoals Kerst of een andere feestdag krijgen ze ook wel wat bijzonders. En de gewone dagelijkse kost in de gevangenis is ook niet slecht, maar natuurlijk niet zo lekker als bij je moeder thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
‘s Morgens stelt het eten niet veel voor : boterhammen met confituur ,honing , chocolade ,speculaas of choco. Een plakje of driehoekje kaas of salami . Een banaan of sinaasappel.
Cornflakes met melk; Op Zondag ook wel eens een croissant of twee . Rozijnenbrood , boterkoeken ,pistolets met gekookte ham of krabsalade.
Op Pasen een chocolade-ei.
De koffie is slap.
’s Middags : soepje met daarna rijst-frietjes-aardappelpuree , kroketjes ,patatjes
Vlees: veel worst , gehaktballen , gordon blue , loze vinken , stoverij en andere troep.
Ook veel gevogelte ,vissticks of vis in paneermeel. Een echte beefsteak , kreeft of mosselen zijn zeldzaam.. Dessert : pudding of gebak
Alle groenten : maar veel uit blik.
Voor een extra portie moet je vrij lang aandringen.
Op feestdagen ook wel eens een voorgerechtje , kalkoen , konijn of wild en stukje taart als surplus
-4 uurtje : mini pizza’s , ravioli , brood
-Avond : brood –eieren-spek , spaghetti met gehaktballen en Boulognese saus ,
Vol-au-Vent , macaroni in kaassaus , brood en confituur.
-Nauwelijks alcohol , bier en wijn.
-Iedereen kan uiteraard eten en versnaperingen kopen als chips , Mars, Snickers
-Soms kan je zelf de koffie maken en aankopen
- Vegetariërs krijgen aandacht.
-Voor Moslims en Joden , zijn er aanpassingen aan het menu.
Eigenlijk is het gewone grootkeuken zoals in de meeste scholen , het leger en internaten.
Sommige gevangenissen zoals Leuven hebben een zeer goede culinaire reputatie (maar hier zitten ook zeer lang gestraften)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de kok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor,
Maar ik ken er wel een paar die ervaring hebben en ik ken een paar koks.
Eigenlijk zijn er veel dutsen , die met veel minder moeten toe komen...;velen die een zware aflossing van gemaakte schulden moeten doorstaan.
Bronnen komen alleen in he nieuws als het negatief is: bijvoorbeeld die microgolf maaltijden in Tilburg.
Nee Hugo er is niemand die zo lekker eten maakt als je moeder, vraag dat maar eens aan je vader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze krijgen een bakje magnetron voer.. elke dag weer.