Wat kan ik vanuit Nederland doen?

Mijn vader is in new zealand geboren en is naar Nederland gekomen en 3 jaar geleden is hij weer terug verhuisd en hij is daar 03-01-2011 ten overlijden gekomen! En wij hebben een Nederlands testament en hij was niet gescheiden van zijn nieuwe maar zij wil de rekening van de crematie niet betalen maar zij is ook bewindvoerder van het testament! Wat kan ik nu doen zodat zij het testament navolgt en doet wat er in staat en de rekeningen gaat betalen ik heb persoonlijk een contact met haar en dat gaat ook niet wat worden met haar want daar wil zij
Niet aan mee werken! Iemand tips wat ik hier vanuit Nederland kan doen? Want mijn tante die woont nog in new Zealand en ik wil haar graag helpen want zij heeft het er ook moeilijk mee om dingen te regelen, en ik ben in Nederland naar een advocaat geweest en hij denkt dat hij weinig invloed en vanuit Nederland kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Rustig blijven schat komt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een lastige situatie aangezien je heel erg ver van elkaar vandaan bent. Waarschijnlijk is je tante op dit moment ook erg aangedaan van het feit dat je vader overleden is (gecondoleerd!). Blijf met haar praten en spreek uit dat je vader gewild zou hebben dan jullie alles samen kunnen regelen zoals zijn wens was.

Om écht dichterbij je tante te komen is het wellicht beter om af te reizen naar Nieuw Zeeland om daar met haar face-to-face te praten. Ondertussen zou je het Nederlandse ambassade in Nieuw Zeeland of de Nieuw Zeelandse ambassade in Nederland kunnen bellen om te vragen hoe je dit gerechtelijk het beste aan kunt pakken. Ik zou het zelf liever persoonlijk oplossen aangezien dit het beste voor beide partijen is en je vader dit zo wilde. Pas nadat alle mogelijkheden op zijn zou ik verdere stappen ondernemen. Blijf rustig en de oplossing komt je vanzelf toe!

Veel sterkte!