Kan ik hier iets aan doen? Zie uitleg

Ik heb een tijdje geleden met mijn ex-collega afgasproken dat ik een aantal tassen met spullen bij haar zou stallen, omdat ik daar nog geen ruimte voor had. We hadden afgesproken dat als ik wel weer de ruimte zou hebben, dat ik contact met haar zou opnemen om mijn spullen op te halen. Nou probeerde ik haar te bereiken, om mijn spullen op te halen en ze vertelde dat ze ondertussen is verhuisd......ze zegt dat ze mij 2 keer heeft proberen te bellen, maar dat ik niet opnam.
Ze heeft niks op mijn voicemail ingesproken en ze had ook contact op kunnen nemen met mijn zusje...
Nou heeft ze dus mijn spullen weggegooid. een big-shopper vol met films en series op dvd....een aantal fotoboeken, met foto's van overleden dieren van vroeger en nog een big-shopper met kleding en nog een paar spulletjes. Ik ben naar de politie geweest om aangifte te doen, maar die zeggen dat dat niet kan.....weet iemand hier misschien of ik hier iets mee kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He wat naar zeg!
waren dat alle foto's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat waren alle foto's met de negatieven erbij....dus die ben ik voorgoed kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klote zeg!
Hoe lang stond het al bij haar eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat ze is verhuisd? Misschien woont ze nog gewoon op hetzelfde adres en wil ze niet dat je langskomt omdat ze jouw spullen heeft verkocht. Wat een ongelooflijk kreng, zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze is verhuisd....toen ze het vertelde geloofde ik het eerst ook niet en ben naar haar (oude) adres gegaan....en het huis was helemaal leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vreselijk rot voor je Moros! Die collega was dus niet betrouwbaar maar helaas weet je dat nu pas.
Er is vrees ik niets meer aan te doen. Misschien kun je een rondje bellen in de familie om te vragen of zij nog oude foto's e.d. hebben die voor jou belangrijk kunnen zijn en daarvan kopieën maken.

Het beste antwoord

Ook een mondelinge overeenkomst heeft rechtsgeldigheid..en er is hier sprake van een mondelinge afspraak, c.q. overeenkomst.

Je kunt overwegen een procedure aan te spannen tegen die persoon..maar wellicht is de waarde hoofdzakelijk van ideële aard..dus niet in overwegend financieel.

Maar stel jij bent zo boos op die vroegere collega dat je alleen al dáárom een rechtszaak wilt aanspannen..eis dàn een schadevergoeding van die persoon..dan 'gaat' het ergens om.

Bereid je dan echter wel voor op een zaak die een aantal jaren, zeven à acht jaar en soms zelfs nog meer tijd, in beslag kan gaan nemen.

En als je uiteindelijk verliest..kan jij zelfs tot de kosten van het geding veroordeeld worden..dus pas op.

Succes en sterkte.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je geen getuigen hebt is er niets aan te doen. Politie kan hier niets mee omdat het dan woord tegen woord is.
Helaas voor jou denk ik dat je je spullen kwijt bent.
Je kan hooguit nog proberen met haar te praten en er achter te komen of ze die spullen daadwerkelijk heeft weggegooid of er iets ander mee gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je spullen zijn al weg gegooid, erg vervelend zo'n situatie. ik denk niet dat je nog iets kunt doen. als je nog negatieven van de fotos hebt dan kun je die nog bij laten maken. films en series kun je nog opnieuw op internet downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De negatieven zaten in een zijvakje in 1 van de fotoboeken
Je kunt je ex-collega uiteraard aanspreken op haar respectloos gedrag tegenover jou. Zeker omdat het hier om zaken gaat die jou persoonlijk dierbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig alleen erg moeilijk aan te tonen en daar ziet de politie geen brood in.

wettelijk gezien had deze persoon jou op de hoogte moeten brengen van het feit dat ze ging verhuizen, en had de spullen niet weg mogen gooien (het was niet haar eigendom)

probleem is dat het niet aan is te tonen. en hier in Nederland ben je pas schuldig als dit bewezen is.
je kan proberen op mail of ander aantoonbaar bewijs dat deze afspraak idd is gemaakt, en dat de spullen idd zijn weggegooid. vervolgens kan je een dure advocaat nemen en een schadeclaim indienen zonder dat je kan bewijzen wat er in die tassen zat.

er zal ook van jou worden verwacht dat je mogelijkheden zou creëren om de spullen op te slaan, en hier je verantwoording in te nemen, wat ook weer lastig is aan te tonen. #zou# alles aantoonbaar zijn in je voordeel, en zou je in het gelijk gesteld worden krijg je maar een drol van de waarde terug, en de foto's.... die zijn niet te vergoeden.

met andere woorden.... er is niets te bewijzen of aan te tonen en je trekt aan het kortste eind helaas.