als je voor €6,00 bent op gelicht op marktplaats, doet de politie er dan nog wat aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Kimath
13 jaar geleden
6 euro? voor zo'n klein bedrag zou ik geen moeite doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dit soort onzin te voorkomen moet je voortaan via paypal betalen. Mocht er iets zijn, dan kun je altijd je geld terugkrijgen tot 5000 euro. Wat betreft die 6 euro, denk dat je een shoarma op hebt en klaar, vergeet het. Jezelf stressen voor 6 is niet de moeite waard, toch? ;-)

Het beste antwoord

De politie doet er SOWIESO niks aan. En Marktplaats ook niet.
Je kunt zelf als je bent opgelicht aangifte doen en er een hele rechtszaak van proberen te maken met deurwaarders en incassobureaus en justitie en wat niet meer, maar dat kost ZO veel mee tijd en moeite, (en geld !) dat eigenlijk niemand dat voor dergelijke bedragen doet.

Daarom hebben kleine oplichtertjes (met bedragen onder de pakweg 100 euro) zo ontzettend veel succes via sites als Marktplaats, hetgeen uiteindelijk ook de ondergang van Marktplaats zal gaan betekenen.

Nu al merk ik om me heen dat veel voorheen trouwe Marktplaatskopers alleen nog maar iets van Marktplaats kopen als ze het kunnen ophalen en contant betalen ; boter bij de vis. Vooral kleine dingen als DVD's gaat tegenwoordig bijna vaker mis dan goed. De kans dat je daadwerkelijk je bestelde DVD krijgt, is tegenwoordig met de dag kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Martplaats doet er wel degelijk wat aan volgens mij:
http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen/hoe-marktplaats-bijdraagt-aan-veilig-handelen.html Maar het probleem is inderdaad dat de gedupeerde het er vaak bij laat zitten voor dat bedrag.

Andere antwoorden (3)

kan je niets tegen doen.

en voor 6 euro aangifte doen is niet echt de moeite waard.

sterkte in deze moeilijke tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, daar doet de politie niet aan, en voor 60 euro ook niet.
wel heb je verschillende sites, die de oplichters in kaart brengen.
je ziet dan wel dat veel mensen die door dezelfde oplichter benadeeld zijn, hun aangiftes bundelen.
zo wordt het voor de politie wel interessant.
Rieneke1
13 jaar geleden
Je kunt in elk geval aangifte doen. Echter door werkdruk bij de politie mag je verwachten dat je aangifte ergens onderaan de stapel belandt. Er wordt prioriteit gegeven aan andere zaken en dat is op zich wel logisch.

Heeft aangifte doen dan nog wel zin?
Jazeker. Op het moment dat er meerdere aangiftes gedaan worden over dezelfde soort oplichting, of tegen dezelfde bekende dader, dan kan er alsnog tijd voor onderzoek worden vrijgemaakt. De dader kan dan aangepakt worden. Het is dan echter nog maar de vraag, of je ooit je schadebedrag vergoed krijgt.

Zonder aangifte te doen, weet je echter zeker, dat de dader er mee weg komt. en dat kan niet de bedoeling zijn.
AlphaLimaSierra