wat is het nut voor mij als individu , van de europese unie ?

Wat voor voor- en nadelen heeft het ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ha, die Skrylii54;

Het belangrijkste voordeel is dat je als EU-burger je overal in de Unie vrij mag bewegen, werken, wonen en handel drijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En tevens kun je je beroepen bij het Europese hof als de Nederlandse rechtspraak je niet zint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nadelen zijn de hoge kosten, zoals de jaarlijkse bijdragen aan de EU, om lege wegen te bouwen in portugal.
en een ander nadeel is de zweer zwakke munt die we gekregen hebben dankzijn de euro, en dan gaan de leiders een beetje de speculanten de schuld geven.
ook een nadeel is dat we het een beetje door ons strot krijgen geduwd, de euro, maar ook de europese grondwet, waar nederland in 2004 tegen had gestemd, nu onder de naam verdrag van lissabon naar ons toekomt.

Voordelen van de Eu is dat je overal met een munt kan betalen, makkelijk reizen, overal werken.