Daarvoor zal je in een wettenbundel moeten kijken. Een misdrijf is ernstiger dan een overtreding en er kunnen dan ook zwaardere sancties en maatregelen worden genomen. Er is dus een categorie misdrijven, en het ligt aan je eigen interpretatie wat voor jou onder een 'ernstig misdrijf' valt. Daar is dus niet nog een aparte categorie voor. Voor een opsomming van alle misdrijven moet je in het Wetboek van Strafrecht (WvSr) kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- misdrijven tegen de veiligheid van de staat (aanslag tegen de koning, staatsgreep, schending staatsgeheimen, enzovoort).
- bepaalde misdrijven tegen de koninklijke waardigheid (aanslag op leden van het koninklijk huis en aanranding persoon koningin).
- misdrijven waardoor de veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht (brandstichting, vernieling waterkering, opzettelijke blootstelling aan radioactieve besmetting, enzovoort).
- tegen het leven gerichte misdrijven (doodslag, moord, enzovoort), mensenroof of verkrachting.
fremar
13 jaar geleden
Als je je er niet goed bij voelt, moet je het niet doen. Het is dan waarschijnlijk een ernstig misdrijf.