Kun ik meerdere keren van achternaam veranderen?

Ik ben geboren met de achternaam van mijn echte vader en op mijn 8ste werd mijn achternaam veranderd naar mijn stiefvader en daar is mijn moeder ook weer van gescheiden. En kan ik mijn achternaam nou weer terug veranderen of gaat dat dus veel geld kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Antwoorden (3)

dat kan
naamsverandering moet volgens mij nog steeds via de koningin gebeuren. maar als je er een goede reden voor hebt kan dat voor een schappelijk prijsje.
een naamswijziging ongedaan maken toen je minderjarig was geld als goede reden.

Toegevoegd na 4 minuten:
wees je wel bewust dat naamswijzigingen bij veel instanties voor verwarring in computer systemen gaat zorgen dus bereid je maar voor op zekere een jaar lang steeds opnieuw uitleggen dat je naam verandert is. bij behaalde diploma's is een naamswijziging vaak niet eens mogelijk dus zal je het bewijs goed moeten bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een naamsverandering komt tot stand door erkenning van de nieuwe ouder en bij minderjarig met toestemming van de echte ouder, indien mogelijk. Niet alleen de naam verandert, het heeft ook konsekwenties voor het erven. Vanwege de erkenning.

Laat je door een wetswinkel (vaak 1e gesprek gratis, vraag even na) voorlichten. Of door de juridische bijstand persoon van je verzekering.

Kosten
Wat kost het laten wijzigen van de achternaam?
De achternaam laten wijzigen kost € 487,50.

Toegevoegd na 43 seconden:
http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=51716
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb even snel moeten spieken bij je profiel maar je bent meerderjarig dus dat bied in ieder geval gunstige opties!

het is mogelijk om je achternaam te veranderen zelfs om meerdere redenen. omdat de voorwaarden van situatie tot situatie verschillen, is hier zonder achtergrond info niet mogelijk om de optie of mogelijkheid aan te geven die op jou van toepassing zijn.

omdat je zelf over de benodigde info beschik kan je via de link een site vinden met de eisen en mogelijkheden die voor jou van toepassing zijn.

succes!!!