Heb een boete gekregen voor 'parkeren op onderbroken streep' wil bezwaar maken, maar heeft het zin?

Ik moest naar de stad gaan naar iemand zijn huis waar ik pas voor de 1ste keer naar toe ging(voor het werk).
Er was nergens plaats ik was mijn pin pas thuis vergeten en had ook geen klein geld voor de parkeer automaat...

Toen heb ik een parkeer schijf neer gelegd (met de gedachten over 5minuten ben ik wel terug)...
Die mevrouw woonde boven een parkeer plaats dus ik wou gaan vragen of zij geen parkeerkaart voor mij had, zodat ik de auto bij haar in de garage kon neer zetten.

De mevrouw een man die zeer slecht ter been was en ze moest hem aankleden en klaar maken om hem naar de taxi beneden te brengen(de taxi stond al klaar)...
Ik kwam daar voor de eerste keer dus ik heb eerst mee geholpen met die mevrouw en meneer, zodat ze wat sneller klaar waren (het duurde ongeveer 15minuten.)

Toen die die meneer weg was begon ik over een parkeer kaart, want ik kon de auto nergens zetten...
Ze hadden geen auto en dus ook geen parkeer kaart, dus ben ik terug naar de auto gelopen om hem ergens anders te parkeren, maar het was al te laat...

Ik wil een bezwaar indienen, maar is dit wel een geldige reden? Hoe had ik het anders moeten aanpakken?
Het was de stad en ik moest sowieso al een stuk lopen naar hun huis. Als ik de auto NOG verder weg had geparkeerd was ik misschien wel te laat gekomen, omdat ik dan zo ver had moeten lopen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats jezelf eens in, in de politie die jouw klacht voor ogen krijgt. Die krijgt meerdere klachten per dag, vaak van mensen met de meest mooie verzonnen smoesjes. "Ik stond er maar heel even" zullen ze allemaal wel roepen, dus dat zal weinig indruk maken. Bij ons in de straat is een parkeerverbodzone. Iemand parkeerde daar zijn auto recht onder het bord "ik hoef alleen maar een bal uit de sloot te halen" zei hij. "Is het dan geen parkeren meer?" vroeg ik hem. Hij vond dat ik een grote bek had, maar ik vond dat ik gewoon gelijk had. Jij hebt ook gewoon geparkeerd waar dat niet mocht. "Anders kom ik te laat" klinkt niet echt als een reden om de wet te mogen overtreden. Ik zou ook heel erg pizzed zijn hoor, als ik zo een bekeuring kreeg. En er een hele dag de sc**t in hebben. Maar een dag later zou ik beseffen dat ik beter op tijd van huis had kunnen gaan om op tijd te komen.

Antwoorden (12)

Heel zuur, want je was te goeder trouw.

Echter, bij een gele doorgetrokken streep mag je zelfs niet stoppen. Je staat dan op een dusdanig belangrijke doorvoersweg dat stilstaan al te veel overlast veroorzaakt. Dus het argument 'het was voor 5 minuten' zal je niets opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezwaar maken mag natuurlijk altijd, alleen met het verhaal dat u vertelt, heeft u geen enkele kans op succes.

U mocht op die plek niet parkeren, wel laden en lossen. Echter wat u heeft gedaan valt zeker niet onder het laden en lossen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik heb zelf wel eens, met een beetje succes, vermindering van de boete, bezwaar gemaakt.
Het is vreselijk onrechtvaardig om in zo n situatie een boete te krijgen. Al is het, naar de verkeersregels, geheel terecht.
Toch zou ik het proberen. En een beroep doen op het menselijke gezicht van de maatschappij. Als zorgverlener krijg je toch al minimaal betaald!!!

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie heeft hier geen boodschap aan al is het nog zo lief bedoeld.
Regels zijn er om nageleefd te worden. En omdat er in Nederland nogal wat regeltjes zijn vult dit lekker de schatkist.
Jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat ze hier iets mee doen.. Je was fout, ookal was het maar voor 5 min en iemans naar de taxi brengen..
Wel kl*te natuurlijk.. Hoop voor je dat ze een goeie dag hebben als je het indiend ;) succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft op het eind "Het was de stad en ik moest sowieso al een stuk lopen naar hun huis. Als ik de auto NOG verder weg had geparkeerd was ik misschien wel te laat gekomen, omdat ik dan zo ver had moeten lopen…"
Dus omdat je niet ver wilde lopen en omdat je niet op tijd was en omdat het in de stad is vind je dat je het recht hebt om parkeerregels te overtreden. Nul komma nul kans op succes bij het bezwaar maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de vele "smoezen" zal de rechter zeggen. Als je auto rijdt en je wilt parkeren dien je betalingsmiddelen bij je te hebben. Zo is het nu een maal. Je hebt een risico genomen en nu moet je ook de gevolgen er van nemen. Niet zeuren dus, maar betalen en de volgende keer beter opletten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat heeft geen zin. parkeren op een onderbroken streep mag niet. hoe mooi of spannend of logisch je verhaal zal zijn...het zal niets veranderen aan de boete want het mag nog steeds niet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezwaar maken kost je niets, maar kost de gemeente wel veel (voor het werk) en dus ook indirect de belastingbetaler.
Soms (met nadruk dus op soms), wordt hiermee je boete kwijtgescholden. Omdat de kosten van het bezwaar en het werk wat hiermee gemoeid gaat, niet gedaan wil worden.

Dus het heeft best zin, ook met de reden: niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb van iemand, die bij de politie heeft gewerkt gehoord dat 5 van de 10 bezwaren sowieso worden aangenomen omdat het teveel tijd en geld kost om alles te onderzoeken.
Altijd bezwaar maken dus.
Nee heb je, ja kan je krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overtreding van de norm in het reglement verkeersregels/verkeerstekens, het RVV, is reeds genoeg voor sanctionering.

Je doet hier helemaal niets aan..helaas.

Aan jouw overwegingen, aan jouw eventueel goede bedoelingen, aan jouw noodsituatie,aan jouw persoonlijke omstandigheden heeft die wet...en dus ook oom agent.. totaal geen boodschap.

Die wet is met opzet zo gemaakt dat daar vrijwel geen succesvol verweer/bezwaar tegen mogelijk is.

Kassa derhalve voor onze fantastische overheid..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar weet de politie helemaal niets van. Die horen verder niet wat er met een bon gebeurt. Het heeft echt geen zin om in bezwaar te gaan. Je mag er geeneens stilstaan. Kost 70,=. Feitnummer R 396 i.