ik ben opgelicht op marktplaats, heb alleen een telefoonnummer waarbij ik nu door word geschakeld naar een rare engelse voicemail! iemand tips?

heb al betaald(ik weet nu dat het heel dom was) en mijn betaling is nog niet helemaal verwerkt bij de bank maar wel zodanig ingepland dat ik hem niet meer kan intrekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (9)

Er is een site op internet waar je internetoplichting kan melden weet de naam niet maar moet je ff googlen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bank direct opdracht geven et bedrag te storneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet storneren als je het persoonlijk hebt overgemaakt, alleen als anderen het van je rekening hebben afgeschreven!
Je hebt er nu niks aan, maar als je in het vervolg via paypal betaald. Zorgt paypal ervoor dat je geld terug wordt gestort naar je paypal account.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dat wist ik niet!vind het vervelend voor jou. Iig. Succes. Ik hoop dat de bank het geld terug kan storten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

De rekening waar je het geld naar hebt overgeboekt staat op naam van iemand, en vaak ook een woonplaats. Met die gegevens kan je vaak een telefoonnummer en adres achterhalen, telefoonboek of telefoongids.nl. Doe aangifte bij de politie met alle gegevens die je hebt verzameld, dus ook informatie over de afspraak van de aankoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en dan heb je nog niks. Het moet wel om HEEL veel geld gaan wil dat zoden aan de dijk zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet het toch mogelijk zijn om het terug te krijgen zou je denken. succes.
Ik hoop dat je de betaling nog kunt storneren, en anders is het een wijze les.
Deze praktijken beginnen op Marktplaats ZO stormachtig toe te nemen, dat je er eigenlijk al bijna geen zake nemer kunt doen. Sommige dingen moet je helemaal al niet aan beginnen (dvd's bijvoorbeeld gaat bijna altijd fout) , en als vuistregel heb ik tegenwoordig : alleen boter bij de vis, dus afhalen en direct betalen. Vice versa trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zeker aangifte doen bij de politie. Verzamel alle gegevens die je hebt en ga er mee naar het politiebureau.
Ze hebben mij vorig jaar prima geholpen en dat ging maar over een bedrag van € 20,--
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politie doet meestal toch niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je het niet goed gelezen. De agent die mij hielp heeft mij prima geholpen. De betreffende persoon opgebeld en haar 3 dagen de tijd gegeven om mij het geld terug te betalen. De volgende dag stond het alweer op mijn rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super dat er toch nog wel eens wel terug betaald wordt je hebt denk ik mazzel want meestal ben je het gewoon kwijt.
Nederlandse bank rekening? Of buitenlandse? Hoe dan ook, je kunt met niet te veel moeite achterhalen wie de persoon is ;-) mail me voor meer details: chrisje013 (at) gmail (punt) com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
genoeg tips inmiddels, maar je kan ook proberen deze persoon weer op te sporen op MP.

doe je voor als een niet te slim persoon die een leuke bestelling af wil nemen en probeer achter zoveel mogelijk gegevens te komen.

waren het gasten die gebrekkig nederlands schrijven heb je waarschijnlijk te maken gehad met een oplichters bende uit Kameroen..... deze gasten zijn hardnekkig, maar omdat er zoveel klachten over zijn is er waarschijnlijk wel iets op het net te vinden over andere slachtoffers welke je tips kunnen geven.

aangifte bij de politie is altijd verstandig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heet die site www.opgelichtopinternet.nl oid