In hoeverre is het voor iemand buiten Europa nu nog mogelijk zich in Nederland te vestigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

1: Door te trouwen met een nederlander...die nederlander moet dan wel in staat zijn om de immigrant te onderhouden. (vast werk, voldoende hoog salaris)
2: Op basis van kennis...mits die kennis in nederland onvoldoende voorhanden is. Eigenlijk alleen voor hoog geschoolden of speciale (sport/muziek?) talenten. Er moet dan wel een arbeidsovereenkomst zijn.
3: Als je een eigen bedrijf opzet in Nederland...heb je wel geld nodig of een kapitaalkrachtige financier. Een buitenlandse multinational kan ook bv een afdelings directeur in nederland aan het werk zetten....dezen hebben dan veelal slechts een tijdelijke verblijfsvergunning.

Toegevoegd na 1 dag:
Op je aanvullende vraag in de reactie:

De informatie, uitgebreid, vind je op de site van het ind.
www.ind.nl . Kies voor "klantendienstwijzer" en daarna kan je mbv wat gegevens verder zoeken. Op die site moet je dan aangeven: Huidige nationaliteit, reden waarom je naar nederland wil komen etc.

Ook is een keus: iemand naar nederland halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt reinier, waar vind ik meer gedetailleerde info hierover?

Andere antwoorden (1)

@ Reinier +
Toevoeging 4: als langdurig ingezetene EU

Toegevoegd na 1 minuut:
of getrouwd met een EU-onderdaan (bijv. Belgiëroute)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, correcte toevoeging (+)
Een permanente verblijfsvergunning binnen de EU is inderdaad in elk EU land geldig.