Is het verplicht om een brievenbus te hebben.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld http://www.goeievraag.nl/vraag/brievenbus-verplicht.6918
en daar staan juist alleen antwoorden die beweren dat het niet verplicht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag was wel van 23 april 2009 dus bijna 2 jaar geleden. Met ons fijne nieuwe kabinet kan je alles verwachten dus ik vind het een goede vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit wat in ; ) Ze veranderen van alles de laatste tijd

Het beste antwoord

Ieder postadres heeft de verplichting een brievenbus te hebben. Er zijn zelfs voorgeschreven maten. Bij het gemeentehuis kun je daar meer over vernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 .Maar vroeger zat er bij mijn ouders huis in de voordeur echt geen opening waar je de post in kon gooien.
Nou kwam de postbode meestal gewoon achterom binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet verplicht om een brievenbus te hebben op het adres waar je woont.

Andere antwoorden (5)

Volgens mij niet ga naar het gemeentehuis zou ik zeggen en vraag het daar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ze vraagt het hier.
En volgens de richtlijnen mag jij hier dus alleen antwoord op geven als je het antwoord hebt.
Dit soort opmerkingen kun je geven onder "reacties", maar je kan het ook gewoon niet doen.
Jah
Zelfs met een minimale grote
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft geen brievenbus te hebben, maar iedere Nederlander moet wel een postadres hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke burger is verplicht een brievenbus te kiezen die beantwoordt aan de normen en dat hij die moet plaatsen binnen de beperkingen voorzien in de wet.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag is al gesteld
en daar komt uit dat het niet verplicht is.

Maar ik zou toch de antwoorden hier maar eens lezen:

http://www.goeievraag.nl/vraag/brievenbus-verplicht.6918
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar het is wel handig voor als je post krijgt.