Kun je een schadevergoeding krijgen van de school voor beschadigingen van persoonlijke eigendommen/lichamelijke klachten veroorzaakt door de school?

Door nalatigheid van de conciërges op onze school worden persoonlijke eigendommen (vooral fietsen) vernield. En ook de grote aantallen studieboeken die wij dagelijks voort moeten slepen veroorzaken langdurig letsel. Later zal dit flink wat kosten met zich meebrengen dus vandaar de vraag of de school dit dan zou moeten bekostigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Alleen bij grove nalatigheid of opzet van die concierge.
Wat die boeken betreft niet.
Maar daar zouden ze in de leerlingen cq ouderraad wel eens over kunnen praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun jij bewijzen dat de conciërge nalatig is?
Hij beveelt jou toch niet om jouw fiets op die plek neer te zetten? dat doe je nog altijd zelf, jouw eigendommen neem je nog altijd zelf mee naar school en als je die gewoon goed bij je houdt (andere dingen dan je fiets dus) dan kan daar niks aan beschadigen, behalve door jezelf.

en al die boeken meesjouwen, ja dat doen we nu al zoveel jaar. 10 jaar geleden toen ik op school zat sjouwde ik niet minder boeken dan jou mee rond hoor, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.

Ik denk dus dat je geen schijn van kans maakt, maar dat is mijn mening.

ik vind het nogal ver gezocht, zo kan je wel door blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeg, is die concierge dan verantwoordelijk voor het vandalisme van heel de schooljeugd?
Kan die concierge er wat aan doet dat er zo veel rotjong op school zitten?

En dat gezeul met boeken>>> Je hebt tegenwoordig hele goeie rugzakken waar een hoop gewicht in kan, zonder dat dat problemen op gaat leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je durft nog al wat te zeggen kun je bewijzen dat de conciërge nalatig is. Hij is geen fietsenstalling beheerder. Dr fiets staat op eigen risico daar. Boeken sjouwen moesten we vroeger ook nooit last van gehad ook later niet dus wat verwacht je later een ziekte of rug klachten. Meer sporten blijf je gezond en worden je spieren beter
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Nou vroeger hadden wij les van 's morgens 8.30 tot 12.30 dan weer van 1.30 tot 5 uur. en zaterdag morgen tot 12 uur. Dus elke dag. Boeken moesten we ook mee slepen net zoveel als jullie nu. Je zit nog maar 1080 uur per jaar op school dat is echt heel wat minder als vroeger. En wees blij dat je mag leren. De concierge is er voor andere taken en daarnaast let hij op dat jullie je fiets daar neerzetten waar het hoort en meer niet
Schadevergoeding< Was het maar waar, dan zou er nu per direct een oplossing voor gevonden zijn. Ik zal alle mede GV=ers wel over me heen krijgen mar ik vind wel dat je een punt hebt waarover zeker weer gesproken moet worden. Ik kan me herinneren dat wij al klaagden over de hoeveelheid en gewicht, vervolgens mijn kinderen, en nu de volgende generatie. Gezien de enorme ontwikkelingen in de electronica denk ik dat het simpeler kan en zou moeten.

Wanneer je bedenkt dat er allerlei regels zijn over het gewicht dat iemand mag dragen, vervoeren enz. en voor kinderen die naar school gaan is het heel normaal dat ze zeg eens zo'n 50 kg. wegen en een tas moeten vervoeren die zo'n 15 kg, weegt. De verhouding is weg en voor een lichaam in de groei veel te zwaar! Voor een volwassen mens is er een berekening gemaakt dat je ong. 20 kg. kan/mag dragen.

Voor wat betreft de concierge denk ik dat het beter is om eens met de je mentor hierover te praten, misschien dat die een manier weet hoe dit op te lossen.

Maar nogmaals over het gewicht van de boekentassen heb je voor mij absoluut een punt!