Hoe omgaan in deze verkeerssituatie?

Je ziet de twee auto's stil staan, deze auto's hebben de zwarte lijnen gevolgd. Wat ze dus doen is de bocht afsnijden, ze houden allebei LINKS. Terwijl ik altijd heb geleerd dat je op kruispunten altijd rechts moet houden.

Hadden zij de blauwe lijnen moeten volgen? Of is het volgens de zwarte lijnen juist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

ik heb inderdaad ook geleerd zo lang mogelijk door te rijden en pas op het laatste moment afslaan, dus inderdaad zoals de blauwe lijnen getekend zijn.

Zoals de bestuurders nu staan, klopt dus niet maar helaas doen heel veel mensen het wel zo, wat dus ook nog weer gevaarlijke situaties kan geven als er nog een auto uit de linkerstraat de weg op wil draaien om naar links te rijden.

Dan staat er ineens een auto in de weg, met als gevolg dat de nieuwe bestuurder misschien niet goed op het middenstuk kan staan en daardoor weer anderen auto's zou kunnen hinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze hadden volgens de regels de blauwe lijnen moeten volgen, maar in de praktijk gebeurt het vaker dat mensen de binnenbocht nemen om elkaar meer ruimte en zicht te geven.ik zie het voor mn huis ook regelmatig, en ook ik maak me er schuldig aan soms...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval de blauwe lijnen. Je moet elkaar kruisen.
In sommige gevallen is het anders en ga je voor elkaar langs. Dat moet dan d.m.v. lijnen aangegeven zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien er verder geen strepen in het middenstuk staan is allebei de situaties toegestaan. Dus is dit gewoon een reactie op een reactie die dagelijks voor komt, de ene bestuurder volgt de blauwe lijn, dan zal de andere bestuurders die automatisch ook doen. Een een andere keer is de zwarte lijn aan de beurt.

Als er een witte streep in het midden had gestaan met haaientanden dan was dit verboden geweest.