heeft onze koningin ook een paspoort, en zo ja moet zij dan ook haar vingerafdruk af laten nemen?

en hoe zit dat met andere hoog geplaatst mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In nederland wel. De engelse koninging niet, als ik het goed begrepen heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik heb begrepen is dat de koningin staat op zich is. Ze staat dus eigenlijk buiten de "inwoners" van Nederland. Ik weet niet of ze een paspoort heeft, maar ik denk dat die sowieso afwijkt van ons paspoort. Ik denk dat je op een of andere manier toch moet bewijzen dat je echt bent wie je zegt dat je bent.

Vergeet een ding niet: wetten worden meestal gemaakt door mensen aan de zijlijn. Oftewel, mensen die er zelf geen of amper last van zullen krijgen. Dit is ook de reden dat de rijken steeds rijker worden en de arme steeds armer. Met name de middenklasse wordt gebruikt als "cash-cow" om gaten op te vullen. Sta erbij stil dat als wij ons werk niet goed doen en ontslagen worden, dat we nergens geen recht op hebben. Wat gebeurt er met een top notch zakenman / zakenvrouw / politiek figuur ? Die krijgt een gouden handdruk: een zak met geld. Politieke figuren die hun werk slecht hebben gedaan die krijgen vrijstelling voor werk en worden tot 7 (?) jaar doorbetaald. Raad eens waar het geld vandaan komt? Precies, van de werkende man en vrouw.

Over de vingerafdruk:
Denkt u dat de mens die de keuze / macht / status heeft, kiest om als potentiele crimineel behandeld te worden?