Man weigert scheidingsconvenant te tekenen, Kan vrouw met kinderen vanwege werk in een ander land gaan wonen?

Zijn samen door het traject met mediator gegaan. Nu is alles rond en weigert hij om te tekenen. Ik kan baan krijgen in het buitenland. Kan ik daar met mijn kinderen naar toe gaan. (Heb nu geen werk, en hij betaald letterlijk NIETS) Dat is ook de reden waarom hij weigert te tekenen want daarin staan betalings voorwaarden die hij moet nakomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Wat staat er in het convenant over de kinderen ?
Heeft hij bezoekrecht ? Afspraken die niet nadelig zijn voor hem ?

Als je naar het buitenland verhuist kan dat invloed hebben op deze regeling. Dus afstemmen zou ik zeggen.
Ook kan je moeilijkheden krijgen om je alimentatie af te dwingen in het buitenland.

Goed over nadenken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij niet tekent is de mediation (bemiddeling) niet gelukt en moet je naar de rechter (al dan niet met een eigen advocaat).

Toegevoegd na 22 minuten:
Wat er in het conceptconvenant staat heeft waarschijnlijk geen rechtskracht. Ligt er ook aan wat bij de aanvang van de mediation is overeengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste stap is m.i. naar de rechter gaan om alsnog een rechtsgeldige uitspraak te krijgen.

Als de vroegere echtgenoot zonder geldig excuus niet ter zitting komt opdagen, verliest hij het geding..en is alles al meteen klaar.

De geestelijke en materiële belangen van kinderen wegen heel zwaar bij echtscheidingen (m.b.t. het kinderrecht) en dus sluit ik niet uit dat de rechter de vrouw de door haar gewenste emigratie toestaat.

Groet,

Ton